A légzsák arra hivatott, hogy megmentse az életünket, ám ha valami több mint 300 km/órával csapódik az arcunkba, az nem marad következmények nélkül. Nemrég egy michigani (USA) tini kapott ízelítőt a légzsák erejéből, szó szerint a szemgolyóit érte az ütés.
Olyan gyorsan fújódott fel az életmentő „ballon”, hogy a fiatal lánynak nem volt ideje becsukni a szemét. A légzsák szövetének a mintázata belenyomódott a jobb szemgolyóba (‘A’ jelű kép), és letépte a bal szemgolyó felső rétegét (‘B’). A képekhez az orvosok fluoreszkáló festékkel festették meg a szemet, így kék fényben láthatóvá váltak a szaruhártyán ejtett sérülések.
A lány pár héttel az eset után teljesen rendbe jött, azonban nagyon nagy szerencséje volt, hiszen számos esetben ha a szaruhártya leválik, vagy sérülnek a szemgolyó szövetei, könnyen örökre elveszthetjük a látásunkat.
A nyolcvanas években sok vita volt SRS (a biztonsági övvel együttműködő légzsák) előnyeiről és hátrányairól. A folyamatos fejlesztéseknek köszönhetően végül a mellette voksolók győztek. A biztonságos működéshez azonban komoly munkára volt szükség, hiszen mindenki számára világos volt: a másodperc tört része alatt, több mint 300 kilométer/óra sebességgel nyíló zsák elég komoly nyomot tud hagyni.
A teszteléseken kiderült, hogy a vezetőoldali légzsák kockázati távolsága 5-8 centiméter, tehát ha a kormánykerék közepe és mellkasunk között legalább 20 centi távolság van, nagy baj nem lehet.