Hol találkozik a világ két legritkább olasz hipersport-autója? Naná hogy a milliárdos olajsejkek birodalmában, Katarban! Abban az emírségben, ahol a világon a legmagasabb az egy főre jutó GDP összege, így a legdrágább, legritkább négykerekűek megdöbbentő gyakorisággal fordulnak elő.

Viszont ilyen gyorsulási versenyt még itt sem rendeznek minden hétvégén. A LaFerrari és a Lamborghini Sesto Elemento találkozása ritka együttállás a korlátozott példányszámban gyártott olasz hipersportautók univerzumában.

Titánok harca – LaFerrari a Sesto Elemento ellen 1
A LaFerrariból (eddigi állás szerint) csak 499 darab kerülhet közútra, a Sesto Elementóból viszont egy sem, mivel a húsz darabos szériát csak versenypályán lehetne használni. A felvétel alapján ez az apróság nem számít a különleges autóért 2,2 millió dollárt fizető tulajdonosnak, talán csak futja a homokdűne mögül kiugró yardok csekkjére is.

Technikailag akadnak különbségek, de a teljesítményt jelző számok, a végeredmény mindkét esetben a felfoghatatlan kategóriába tartoznak. A Ferrariban dolgozó  6,3 literes V12-es belső égésű motor eleve rekord magas, 800 lóerős teljesítményre képes (9250/perc fordulatszámon), ám ezt még további 163-mal egészíti ki egy villanymotor, így összesen 963 lóerő mossa el az út menti homokdűnék képét.

A Sesto Elemento karbonszálas testében a Gallardóból ismerős, 5,2-es, V10-es motor dolgozik. A teljesítménye 570 lóerő, maximális nyomatéka 540 Nm. Az erőátvitelről a Lamborghini továbbfejlesztett, félautomata sebességváltója gondoskodik, a kormány mögötti fülekkel kapcsolható, hatfokozatú e.gear a Lamborghinitől megszokott módon összkerékhajtáshoz viszi a motor erejét. A viszkokuplungos rendszerben a hátsó tengelynél önzáró differenciálművet is beépítettek, hogy biztosítsák a maximális tapadást és gyorsítási képességet.

Titánok harca – LaFerrari a Sesto Elemento ellen 2
Ebben sincs hiba, a különlegesség hozza az 1200 lóerős Bugatti Veyron Super Sport sprintidejét, vagyis 2,5 másodperc alatt képes álló helyzetből elérni a 100 km/órás sebességet. A LaFerrari esetén nincs pontos adat, csak annyit tudunk, hogy 3 másodperc alatt sikerül a százas sprint, de a 0-200 7 másodperces ideje sokkal beszédesebb.

Igaz, már a Lamborghini leírásában megjelent a 2,2 millió dolláros ár, ám ebben a kategóriában nehéz konkrét, meghatározott listaárakról beszélni. Aki ennyit ki tud fizetni, az simán rádob még egy milliót, csak azért, hogy elkerülje a várakozást. Az első „használt” LaFerrari például az eredeti 390 millió forintos ár helyett már 710 millióért kereste új gazdáját, amit biztosan meg is talált.