A Ferrari 2006-ban kezdte el XX programját: az FXX, majd 2010-től az 599XX olyan szigorúan limitált, kizárólag versenypályára szánt modellvariánsok voltak, amelyeket minden porcikájukban pilótájukra szabtak, és teljes körű paddock-hátteret is biztosítottak hozzájuk, majd a lelkes milliomosok a világ legjobb pályáin csapatva maguk is tesztpilótaként járulhattak hozzá az autó tökéletesítéséhez.
Ebből a programból a hibrid LaFerrari sem maradhatott ki: az alábbi felvételek Monzában készültek, ahol egyelőre gyári pilóták tesztelték a prototípust.
A videó önmagában is kincs, csodálatos az autó hangja, és élmény nézni az aktív hátsó légterelőt, ahogy a sebességtől, illetve a hossz- és keresztirányú gyorsulás mértékétől függően változtatja a helyzetét.
Aztán úgy 2 perc 10 másodperc táján valami merőben váratlan dolog történik: a jobb hátsó kerék mintha kiszakadna a helyéről. Az autó továbbmegy ugyan, ám a videót készítő Youtube-felhasználó beszámolója szerint ez volt az utolsó köre aznap: alighanem szervizben, állványon töltötte a nap hátralévő részét, miközben az olasz szerelők a tesztpilóta vállát veregették: jól toltad neki, szép volt!