Bicskén találtam ezt a kocsit, még a ballagási szezonban (most töltöttem le a kis kameráról a képeket), gondolom, ez magyarázza a lufikat. Érdekes újraértelmezése a Wartburg-frontnak, szemből még azt sem lehet megállapítani, két- vagy négyütemű modellről van szó:
Óvatosan a kocsi mögé settenkedtem, vigyázva, meg ne harapjon, és kiderült, hogy ez bizony egy zweitakt:
Egyébként egész igényes, alapos munka, gondosan eldolgozott részletekkel, bár látszik, hogy nem tegnap készült; már repedezik:
Mi ihlette vajon az alkotót? Rolls- vagy Bentley-maszknak azért nem gondolnám a modellt, de a brit szál valahogy átjön a koncepcióból. A gömbölyded londoni taxik egykori leváltására hivatott, de sikertelennek bizonyult Hooper Metrocab adhatta a lökést?
Vagy a DAf brit klónja, a Leyland-DAF 400?
UPDATE 18:33 – hasznos felvilágosító olvasói levél jött!
„A cikk akkor lett volna még igazán érdekes, ha sikerül bekukkantani a motorháztető alá is. Hajdanában volt egy „négyüteműsítési” lendület, amikor sok hajdani zweitakt NDK-s utólag négyütemű, sőt akár diesel motort is kapott. A Warnyúból is volt olyan cég, ami erre állt rá (a Golf I. 1.5 és 1.6-os dieseljeit rakták bele). És az új motor már nem fért bele az eredeti homlokfal mögé… Aztán jött a szobrászmunka.
Sajnos ezek a gépek már egész jól kivesztek, de egyik díszpéldánya lehetett a világoskék csoda. Érdemes lett volna jobban megszemlélni, esetleg a fanatikus tulajjal elcseverészni róla. Az ilyen gazdák dalolnak, mint a kismadár az egyedi jószágaikról.”
További kis jópofaságok itt.
(Ez itt a NapiTomi, a mindig fényképezőgéppel közlekedő Rácz Tamás autós újságíró és autóbuzi barátai mikroblogja a vezessen kis közlekedési abszurditásokról.)