Kisgyerekként brümmögve toltuk őket a betonon, kamaszként poszterek formájában ragasztottuk celluxszal a falra, aztán jöttek a számítógépes háttérképek, majd felnőve a játékautók lassacskán eltűntek, a poszterek megfakulva pihennek egy doboz alján a garázsban. A sportautók iránti birtoklási vágy azoban egyre csak erősödik.
De abba belegondoltatok már, hogy ezek a villámgyors, méregdrága autócsodák hogyan is készülnek? Mi kell ahhoz, hogy 3-4 másodperc alatt elérjék a 100 km/órát, és 350-400 km/órás végsebességgel tudjanak száguldani? Mi összeszedtünk pár videót arról, hogy a világ leggyorsabb és legdrágább autói hogyan kelnek életre.
Chevrolet Corvette Stingray 2014
Az elődjéhez hasonlóan a 6,2 literes blokk 450 lóerőt és 610 Nm-t küldd a hátsó tengelyre; a kettő között hétfokozatú kézi sebességváltó (vagy hatos automata) található. Minden idők legerősebb Corvette-je egyben a legfürgébb is (0-100 km/óra 4 másodpercen belül), sőt a legtakarékosabb is, a gyári fogyasztási adat 9l/100km.
McLaren MP4-12C Spider
Tető nélkül 625 lóerős teljesítmény! Az autó lényegében megegyezik a kupé változattal, az alapját adó karboncella is ugyanolyan, nem kellett módosítani a tető hiánya miatt. Motorja ugyanúgy 3,8 literes, V8 twinturbo, de az eddigi MP4-ekhez képest erősebb, teljesítménye 625 lóerő, maximális nyomatéka 600 Nm. A Spider 3,1 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, 200-ra pedig 9,0 másodperc alatt ér el. Végsebessége 329 km/óra.
Porsche 911 Carrera 2014
350 lóerő, 289 km/órás végsebesség és 4,4 másodperc elegendő, hogy 100 km/órával hasítsunk. Ezt tudja a sima 911 Carerra, amivel lehet nem a mezőny legerősebbike, de nem rugdosnám ki a garázsból az tuti.
Lamborghini Aventador
Motorja 6,5 literes V12-es, teljesítménye 700 lóerő. Az elődjénél könnyebb, 1575 kilós Aventador 2,9 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 350 km/óra. Az ára nagyjából 90-100 millió forint.
Bugatti Veyron
1001 lóerő, folyamatos dobogós hely a világ leggyorsabb autóinak listáján, és a 0-100-as sprint mindössze 2,5 másodpercig tart. Ezért a teljesítményért cserébe, akár 12 perc alatt is üresre tudja szippantani a tankot a 8 literes motorral szerelt fenevad.
Frod Mustang Shelby GT500
A videó érdekessége, hogy maga Carroll Shelby vezette végig a látogatókat, és mutatta meg hogyan készül a legendás GT500-as.
Ferrari F12 Berlinetta
Az alumínium, illetve 12 különféle könnyűfém-ötvözet alkalmazásának köszönhetően az autó 70 kilóval könnyebb, mint a korábbi V12-es Ferrari kupé, 1525 kilót nyom, miközben a karosszéria strukturális merevsége 20 százalékkal növekedett. Motorja a Ferrari FF-éhez hasonlóan 6,3 literes, de teljesítménye sokkal pusztítóbb: 740 lóerő, ami 118 LE/liter teljesítményt jelent. A maximális nyomaték 690 Nm. Ha ez nem lenne elég, a motor üzemanyag-fogyasztása 30 százalékkal kisebb, mint korábban, 15 liter 100 kilométerenként.
Természetesen ezt a listát még lehetne bővíteni, én ezeket a felvételeket találtam minőségileg és tartalmilag is megfelelőnek. Amennyiben Ti még tudtok hasonló videókról, ne habozzatok elküldeni kommentben!