Az autósmozik hazánkban már szinte kihaltak, viszont az a pár, ami még működik az hozza a tőle elvárt retro életérzést. Aki volt már valaha ilyen helyen az tudja miről beszélek, aki pedig nem, annak itt az ideje
De mindez, hogy jön ide? Úgy, hogy egy német művészeti iskola pattogatott kukoricába mártott egy második generációs Volkswagen Golfot. Ha a képen látható, 1983-as popcorn-autóval mennénk a moziba, nem kellene fizetni a ropogós csemegéért, csak ki kéne nyúlni az ablakon.
Ezt az autót elcsipegetheted az esti film mellé 1
Ezt az autót elcsipegetheted az esti film mellé 2
A munka igen sok időt vett igénybe, egy éven keresztül ragasztgatták a diákok a popcornt – egyesével, mind az 50 000 darabot -, speciális ragasztó és hőlégfúvó segítségével. A választás azért esett a Golf második generációjára, mert ez testesíti meg a modell legjellegzetesebb formáit, miközben a kukorica a gondtalan gyermekkort és szép emlékeket idéz. – nyilatkozták az iskola munkatársai.
Ezt az autót elcsipegetheted az esti film mellé 3
Ezt az autót elcsipegetheted az esti film mellé 4

Volkswagen Golf II

1983 augusztusában mutatták be a második generációs Golfot. A forma az előző generációra hasonlított, de méreteiben megnőtt az autó. Teljesen új, csatolt lengőkaros hátsó futóművet kapott.

A motorpalettát is bővítették: 1,3 literes 55 LE; 1,6 literes 75 LE; 1,8 literes 90 LE-s karburátoros benzinmotorokból, valamint 54 lóerős szívó és 70 lóerős turbódízel motorokból választhatott a boldog vásárló.

Ezt az autót elcsipegetheted az esti film mellé 5

A második generációból számtalan változat született. 1986 áprilisában mutatták ba a Snycro névre hallgató, vysco kuplunggal felszerelt verziót. Majd nemsokkal ez után debütált a Rallye Golf, amit 160 lóerős G-töltős motorral szereltek, és onnan lehet felismerni, hogy sárvédő szélesítéseket kapott, valamint téglalap alakú lámpákkal árulták. 

1989 nyarán érkezett a Golf Limited, melyet már 5 ajtósan is lehetett rendelni. Az 1,8 literes G-töltős, 16 szelepes motor 210 lóerős leadására volt képes, és mindössze 70 darab készült belőle. 1989-ben a GTD névre keresztelt dízelmotort új töltőlevegő-hűtőt kapott, melynek köszönhetően 80 LE-re erősödött. 

1990 januárjában jött az eddigi legkülönlegesebb modell, a Golf Contry. Ismertetőjegyei, hogy karosszériája közé távtartókat építettek, s ezzel a szabad magasság jelentősen nőtt. Az autó aljára védőelemeket építettek, az orrára pedig egy nagyméretű ütközőt szereltek.