Repülő autót már láttunk, és nem csak a moziban, de repülő tengeralattjárót még ott sem. Már ránézésre meg lehetne mondani, azonban elárulom, hogy az ötlet Oroszországból származik, egy egyetemista agyából pattant ki, 1934-ben. 
Repülő tengeralattjáró a múltból 1
Borisz Usakov az orosz haditengerészeti iskola műszaki karának hallgatója volt, és egyik vizsgamunkája keretien belül készítette el a repülő tengeralattjáró terveit. A projekt annyira jól sikerült, hogy az illetékes bizottság úgy döntött, a valóságban is megépítik Usakov szürreális ötletét. 
Repülő tengeralattjáró a múltból 2
A fiatal férfi ezután katonai technikus titulusban koordinálta az előkészületeket, egy éven keresztül (1937-1938). A számítások szerint, az acélból készült monstrum repülési sebessége 185 km/óra lett volna, vízben azonban csupán 3 csomó (5,5 km/óra). A repülő tengeralattjáró feladata az ellenséges hadihajók megsemmisítése lett volna.
Repülő tengeralattjáró a múltból 3
 
A cél a hajók látómezején kívüli vízre ereszkedés, majd lemerülve és lőtávolba evickélve torpedókkal ütöttek volna lyukat az ellenségen. Plusz képes lett volna a víz alá telepített aknák felett átrepülni, majd újból alámerülni. Usakov tervei szerint a gépet három 1000 lóerős motor tartotta volna a levegőben, és mindössze 3 főnyi legénység kellett a biztonságos üzemhez. A víz alatti manőverezést elektromotor biztosította.

Főbb jellemzők:
Tömeg – 15 000 kg 
Repülési sebesség – 185 km/óra 
Repülő hatótáv – 800 km  
Víz alatti sebesség – 2-3 csomó 
Merülési mélység – 45 méter 
Merülés maximális időtartama – 48 óra.
Sajnos vagy szerencsére, a projektet 1938-ban leállították, a jármű elégtelen víz alatti mobilitására hivatkozva.