Országúti tempóval szinte bárki képes arra, hogy egy fának rohanva halálos balesetet szenvedjen. Egy lengyel bűnöző azonban nekifutás nélkül abszolválta ezt a végzetes gyakorlatot – igaz, segítségére volt ebben egy ötvenéves sportkocsi is. 

A tolvaj bűntársával együtt feltört egy lengyelországi garázst, ahonnan két veterán sportautót loptak el. Kollégája sikeresen meglógott egy 1959-es Mercedes 190 SL-el, hősünk azonban a modell erősebbik változatát fogta ki, és az 1964-es 230 SL-t túl soknak bizonyult számára. 
Bosszút állt tolvaján a lopott autó 1
Bosszút állt tolvaján a lopott autó 15
A riasztó jelzésére a helyszínre kiérkező rendőrök az ellopott autót a károsult garázsától alig harminc méterre találták meg: nekihajtott egy fának, és súlyosan megrongálódott. Kormányára roskadva még benne ült a tolvaj, símaszkban és kesztyűben – a kiérkező mentők már csak a halál beálltát tudták megállapítani. 
Bosszút állt tolvaján a lopott autó 16


A tulajdonos, Maciej Borkowski, akinek egész kis veteránautó-gyűjteménye van, azt gyanítja, az elkövető nem volt felkészülve arra, hogy mi vár rá. „Ezek nagy teljesítményű autók, de nélkülöznek egy sor olyan kényelmi extrát, ami ma már magától értetődő – ilyen például a szervokormány.” Borkowski úr szerint alighanem ez okozhatta a balesetet. 
A rendőrség nem jut előre a nyomozásban: adattárukban még nem szerepelt a halott férfi, és senki nem jelentette eltűnését, így képtelenek azonosítani őt. 
A bizarr baleset híre bejárta Lengyelországot. Borkowski úr ezért most abban bízik, hogy a hírverés miatt a meglógott tolvaj nem fogja tudni eladni az autót, hiszen mindenki ismeri már a történetét.

A Pagoda 

A Mercedes-Benz SL (W113) 1963 és 1971 között készült, nem egészen 49 ezer példányban. A 190 SL (W 121 BII – egy ilyet lopott el a másik gazfickó) helyébe lépő, kétszemélyes sportautó jellegzetes, konkáv tetejének köszönhette becenevét, a Pagodát: zseniális tervezői, Paul Bracq és Barényi Béla nagyszerű munkát végeztek. 

Bosszút állt tolvaján a lopott autó 17

A modell háromféle soros hathengeres motorral volt kapható: a hírben szereplő 230-as típus 150 lóerőt és 196 Nm nyomatékot mozgósított, az 1,3 tonnás autó végsebessége elérte a 200 km/órát. Ebből a típusból viszonylag sok készült, majdnem annyi, mint a széria végén gyártott 280 SL-ből (170 LE, 240 Nm, 1360 kg, 200 km/óra). A legritkább a mindössze három évig gyártott 250 SL volt, nagyobb, de változatlanul 150 lóerős motorral, 195 km/óra végsebességgel. 

A Wikipédia szerint olyan hírességeknek van vagy volt W113-asa, mint Charlton Heston, David Coulthard, Tony Curtis, John Lennon, John Travolta, Kate Moss, Peter Ustinov, Sophia Loren vagy Stirling Moss.


Bosszút állt tolvaján a lopott autó 18