Ma ha valaki meghallja a Bugatti szót, rögtön a világ egyik leggyorsabb sportautója jut eszébe elsőként, esetleg a több száz milliós árcédula, vagy a több mint ezer lóerő. Ez így rendben is van, hiszen a Bugattik majdnem minden autórajongó álomgarázsában ott figyelnek, legyen az a Veyron vagy az 1930-as években gyártott Bugatti Atlantique 57S coupé. A képeken látható modellt azonban sokan nem ismerik.
A világ legkisebb, és leglassabb Bugattija 1
Ettore Bugatti volt az, aki Jean Bugatti halála után megpróbálta talpra állítani a romokban heverő céget, és megálmodta a Type 68-as névre keresztelt miniautót. A kisautó terveit még a második világháború alatt készítette el Ettore, hiszen érezte, hogy az embereknek olcsó, egyszerű szállítóeszközre lesz szükségük a háború után. Bugatti bízott a Type 68-ban, melynek feladata a vállalat feltámasztása volt.
A világ legkisebb, és leglassabb Bugattija 2
A világ legkisebb, és leglassabb Bugattija 3
Sajnos a projekt nem érte meg a sorozatgyártást, ugyanis 1947. augusztus 21-én Ettore Bugatti elhunyt, fiatalabb fia pedig egyedül képtelen volt helyrehozni a pusztulás szélén táncoló gyárat. A miniautóból összes két darab prototípus született, melyből az egyikbe motor is került, méghozzá egy 320 köbcentis, 16 szelepes, négyhengeres erőforrás, ami kompresszor segítségével egészen pontosan 25 lóerőt szabadított az utakra.  
A világ legkisebb, és leglassabb Bugattija 4
A világ legkisebb, és leglassabb Bugattija 5
Az aprócska Type 68 mindössze 400 kilogrammot nyomott, tengelytávja 2,2 méter volt, míg a két azonos tengelyen lévő kerék között 1,15 méter volt a távolság. Talán ha ez az ötletes, nyitott tetős járgány megéri a tömeggyártást, ma egészen máshogy fest az utcakép.