Ma ha valaki meghallja a Bugatti szót, rögtön a világ egyik leggyorsabb sportautója jut eszébe elsőként, esetleg a több száz milliós árcédula, vagy a több mint ezer lóerő. Ez így rendben is van, hiszen a Bugattik majdnem minden autórajongó álomgarázsában ott figyelnek, legyen az a Veyron vagy az 1930-as években gyártott Bugatti Atlantique 57S coupé. A képeken látható modellt azonban sokan nem ismerik.
Ettore Bugatti volt az, aki Jean Bugatti halála után megpróbálta talpra állítani a romokban heverő céget, és megálmodta a Type 68-as névre keresztelt miniautót. A kisautó terveit még a második világháború alatt készítette el Ettore, hiszen érezte, hogy az embereknek olcsó, egyszerű szállítóeszközre lesz szükségük a háború után. Bugatti bízott a Type 68-ban, melynek feladata a vállalat feltámasztása volt.
Sajnos a projekt nem érte meg a sorozatgyártást, ugyanis 1947. augusztus 21-én Ettore Bugatti elhunyt, fiatalabb fia pedig egyedül képtelen volt helyrehozni a pusztulás szélén táncoló gyárat. A miniautóból összes két darab prototípus született, melyből az egyikbe motor is került, méghozzá egy 320 köbcentis, 16 szelepes, négyhengeres erőforrás, ami kompresszor segítségével egészen pontosan 25 lóerőt szabadított az utakra.
Az aprócska Type 68 mindössze 400 kilogrammot nyomott, tengelytávja 2,2 méter volt, míg a két azonos tengelyen lévő kerék között 1,15 méter volt a távolság. Talán ha ez az ötletes, nyitott tetős járgány megéri a tömeggyártást, ma egészen máshogy fest az utcakép.