Az elmúlt 40-60 évben óriási változáson ment keresztül az autóipar, a kezdetben szögletes formákat felváltották a buborékok, és egyre tömzsibb karosszériát álmodnak a tervezők járműveink köré.
Vannak, akik visszasírják az E30-as BMW kockával körberajzolt kerek lámpáit, vagy az egyes Golf háromajtós vonalvezetését, de a fiatal generáció már a szteroidokkal felpumpált modellek között nő fel. Nem hiányzik nekik az Ezeröcsi és a Volkswagen Bogár, azonban remélem, hogy ez a pár animáció meggyőzi őket, hogy egy 50 éves autó is lehet piszkosul gyönyörű.
Chevrolet Corvette
Valamennyi Corvette – mind a hét generáció – kétüléses, orrmotoros, hátsókerék-hajtású sportkocsiként készült el, hátulra helyezett utastérrel, ami fokozta erőteljes megjelenését. A Corvette karosszériája a kezdetektől kompozit anyagból készül, az 1953-as C1-es üvegszálas műanyagjától a mai, korszerű karbonszálasig. Csaknem egész története során a versenypályán nyert tapasztalatok alakították a Corvette konstrukcióját.
A Corvette ikonszerű státusza azonban megnyilvánul a pályán kívül is, a popkultúrában fontos szerepet tölt be, tévésorozatokban, mozifilmekben tűnik fel, dalokat, műalkotásokat és videojátékokat inspirál.
Honda Accord
A japán családi autó 1975-ben mutatkozott be, és 2013-ban már az autó kilencedik generációja figyel a Honda szalonokban világszerte. Japánban háromszor is az év autója lett, 1985-ben, 1993-ban és 2002-ben. De nyert díjakat Afrikában és Kanadában is.
Ford Mustang
Az első példány Michiganben, 1964. március 9-én gurult le a futószalagról, nem sokkal később, 1964. április 17-én, a New York World’s Fair-en csodálhatták meg az érdeklődők. Az amerikai televíziós hálózatban április 19-én mutatták be, és a Goldfinger című James Bond-filmben 1964 szeptemberében láthattuk. Az egész típussorozat meghatározó az autóvilág történelmében és a popkultúrában is. A Mustangból csak az első 18 hónapban több mint egymillió talált gazdára. Azóta 6 generáció látta meg a napvilágot, a legfrissebb már Magyarországon is kapható lesz.
BMW 3
1975 óta gyártják a bajorok a hármas sorozatot, ami talán a BMW kínálatának legfontosabb modellje. Kevesebbet keresnek ugyan darabján, mint a nagyobbakon, de többet adnak el belőle, mint az ötösből és a hetesből együttvéve. 1997 és 2012 között több mint 7 millió példány hagyta el a futószalagot. A legfrissebb, F30-as kódjelű modellről készül tesztünket itt olvashatjátok.
Porsche 911
A 911-es a németországi Stuttgartban működő Porsche által gyártott sportautó, ami a szintén farmotoros Volkswagen Bogáron alapul. 1998-ig, a 996-os kóddal jelzett verzió megjelenéséig léghűtéses volt. A modell alapvető koncepciója változatlan maradt az 1963-as bemutató óta.
Az egyik legsikeresebb versenyautó a világon, számtalan sorozatban indították. 1979-ben a 911-esből fejlesztett 935-ös a Le Mans-i 24 órás versenyben is diadalmaskodni tudott. Az 1999-es „Az Évszázad Autója” szavazáson az ötödik helyen végzett. Az 1953-tól készülő Chevrolet Corvette után a világ második leghosszabb ideje gyártásban lévő sportautója, tavaly ünnepelte 50 éves születésnapját.
Volkswagen Golf
Az első Golf-generáció 1974-ben jelent meg, és rövidesen hatalmas sikert aratott, aminek köszönhetően 1984-ben jött a második generáció, a Golf II, amellyel ismét nem lőtt mellé a Volkswagen. 1991-ben megjelenik a Golf III, mely 1992-ben elnyeri az év autója díjat, 6 évvel később, 1997-ben jön a következő, a Golf IV, amely a legsikeresebb modell lett. 2003-ban mutatják be a Golf V-t, 2009-ben pedig már kapható az új Golf VI. 2012-ben mutatták be a Golf VII-et.
LADA 2105
Az orosz technika nem sokat változott gyártásának 30 éve alatt, de ami tökéletes, ahhoz minek hozzányúlni?
Forma-1
Végül pedig az F1-es autók evolúciója, 1950-től egészen 2012-ig