A Type R története egészen az RA272-es Forma-1-es versenyautóig vezethető vissza, ez volt az első modell, amivel a Hondának sikerült nagydíjat nyernie. Ennek a Championship White színre fényezett autónak a szelleme máig ott él minden Type R modellben, állítja a japán vállalat.
Ilyen volt a hangja:
A Type R kifejezés „R” betűje az angol versenyzés szóra utal (race), ezt a jelölést 1992-ben, a Honda NSX Type R bemutatkozásakor használták először, azóta pedig kiemelkedő teljesítményű sportautóik megkülönböztetésére szolgál. Számos Honda-modellre felkerült a felirat az elmúlt 22 évben, melyeket kezdetben csak saját piacra szántak, de hamar meghódították az egész világot a különböző Type R-ek.
Jövőre érkezik a kereskedésekbe a legújabb, és talán legextrémebb változat, hiszen a 2015-ös modell lesz a Honda első turbómotoros utcai sportkocsija, amit minden idők legszélsőségesebb Type R-jének ígérnek. De nézzük meg, mit tudtak a legvadabb gyári verdák az elmúlt több mint húsz éveben. Egyre élesebb, vagy már csorbult a japán penge?
Téged melyik Type R modell babonáz meg leginkább?
1992 NSX Type R
15% (3)
1995 Integra Type R
10% (2)
1997 Civic Type R
20% (4)
1998 Integra Type R
0% ()
1999 Accord Type R
20% (4)
2001 Integra Type R
5% (1)
2001 Civic Type R
0% ()
2002 NSX Type R
5% (1)
2007 Civic Type R
5% (1)
2015 Honda Civic Type R
5% (1)
Egyik sem
0% ()
Az összes
15% (3)