Nem kellett sokáig várni, hogy a BMW elektromos autói közül a zömökebb modell megkapja az első komoly tuningot, a barátságos i3-ból így lett japán szamuráj. A morcos elemeknek köszönhetően sokkal agresszívabb, de ugyanolyan környezetbarát elektromos autó maradt, mint amilyennek eredetileg tervezték a német mérnökök.
Talán egyetlen hátulütője a csomagnak a 20 colos felniken feszülő széles, peres abroncsok, hiszen így nő a gördülési ellenállás és sokkal hamarabb szippantja üresre az akkumulátort az i3. Az átalakítást a BMW-re szakosodott, japán Everyn cég készítette.
A BMW i modellek forgalmazása november 1-jétől veszi kezdetét Magyarországon, a mai naptól pedig (2014.10.07) a BMW i3 és i8 kiskereskedelmi árai is hivatalossá váltak.
A BMW mindennapos közlekedésre tervezett városi prémium kisautója, az i3 kétféle verzióban érhető el: a teljesen elektromos, egy feltöltéssel akár 130-160 km hatótávra képes BMW i3 alapára 11 830 000 forint. A hatótáv-növelő megoldással (Range Extender) ellátott verzió egy 34 lóerő teljesítményű, kéthengeres benzinmotor segítségével menet közben mindvégig állandó szinten tartja az akkumulátor töltöttségi állapotát, így a hatótáv összességében akár a 300 kilométert is elérheti. E típus alapára 13 470 000 forint.
A BMW i almárka második modellje a hálózatról tölthető (plug-in) BMW i8. A 2+2 üléses sportautó 362 lóerős maximális teljesítményével álló helyzetből 4,4 másodperc alatt gyorsul 100 km/órás sebességre, átlagfogyasztása csupán 2,1 l/100 km, károsanyag-kibocsátása pedig mindössze 49 g/km. A hibridhajtású sportautó alapára 40 775 000 forint.
Az i3-as modellt már tesztelte a Vezess.hu, kattints a képre, és olvasd el!