Fabian Oefner, a Zürich közelében élő és dolgozó díjnyertes profi fotóstól nem áll távol a kísérletezés, ezúttal a Ferrari amerikai képviselete kérte fel nem hétköznapi munkára. A művészi alkotás központjában a Ferrari California T áll, amit szemkápráztató módon locsolnak le festékkel, méghozzá egy szélcsatornában. Már az ötlet is zseniális.
Mindez a művész szemszögéből
A szépen megfestett Ferrari California az eddigi 490 helyett büszke 560 lóerőt ad le, köszönhetően a teljesen új, 3,8 literes, nyolchengeres turbómotornak, mindezt úgy, hogy 15 százalékkal takarékosabb lett – ráadásul nem az európai szabvány szerint, hanem a Ferrarikra jellemző normál használat mellett. Eddig rendben is volnánk, de a Ferrari mérnökeitől érces hangú, pincétől a padlásig egyenletesen húzó motort várnak el az ügyfelek; állításuk szerint mindkét téren sikerült megütniük a mércét, rácáfolva a turbótechnológia alapvető jellemzőire.
A motor mellett a kormányművet és a futóműkomponenseket is lecserélték: az új rugók és a kisebb késedelemmel reagáló lengéscsillapítók minimális karosszériamozgást engednek, anélkül, hogy kőkemények lennének; az irányíthatóság közvetlenebb lett, és amikor a kanyar kijáratánál odasóz a turbómotornak a pilóta, a továbbfejlesztett F1-Trac menetstabilizáló rendszer segít kiaknázni minden egyes newtonmétert, pedig másfélszer annyi van belőlük (szám szerint 755), mint korábban.
Ha már ennyi mindent lecseréltek, a szénszál-kerámia fékrendszer sem maradt változatlan; az új, kompozit fékbetétek és -tárcsák 34 méteres fékutat tesznek lehetővé 100 km/óráról, ahová egyébként 3,6 másodperc alatt gyorsul fel az autó.
Igényes internet-fogyasztónak érzed magad? Akkor ezt mindenképpen látnod kell, olyat mutatunk, amit csak nagyon kevesek tudnak. Kattints a képre!