Biztosan mindenki emlékszik az estére, mikor Németország legyőzte Argentína válogatottját, és ezzel megnyerte a 2014-es világbajnokságot, de jogosan merül fel a kérdés, hogy a Vezess.hu miért foglalkozik most ezzel. A válasz egészen egyszerű: a döntő utáni reggelen egy másik sportesemény is történt Németországban, méghozzá a landshuti versenypályán.
Motoros és BMW-s harca a salakpályán 1
Motoros és BMW-s harca a salakpályán 27
A felek, akik ezúttal egymásnak feszültek: a BMW M235i M Performance – volánja mögött egy újságíróval -, és Karl Maier négyszeres salakmotor-világbajnok és motorkereskedő. Ők ketten álltak rajthoz a 400 méter hosszú versenypályán, hogy összemérjék tudásukat egy driftversenyben.
Motoros és BMW-s harca a salakpályán 28
Az M235i háromliteres, turbós benzinmotorja 326 lóerő és 450 Nm leadására képes, saját tömege 1470 kg, és közel négy és fél méter hosszú. A salakmotor eközben a – hivatalos versenyszabályzatnak megfelelően – egy egyhengeres, 500 cm3-es, léghűtéses motorral szerelt, mindösszesen 80 kg súlyú, egysebességes versenygép, amelyen nincs semmiféle fékberendezés. A speciális tervezésű, metanol üzemanyaggal működő gép 80 lóerő leadására képes és kifejezetten a versenypályán való használatra építették.
Motoros és BMW-s harca a salakpályán 29
Motoros és BMW-s harca a salakpályán 30
Mindkét pilótának sikerült végrehajtani a kitűzött célt, azaz 5 órán keresztül drifteltek megállás nélkül. Az ötórányi, megszakítás nélküli motorozás azonban nem volt elég Karl Maier számára, hogy csillapítsa szenvedélyét, így a korábbi világbajnok egy speciálisan átalakított, bütykös gumikkal szerelt S1000 RR motorkerékpár nyergébe pattant. Az RR egy 193 lóerő leadására képes szupersportmotor, melynek súlya még teli tankkal alig több mint  200 kilogramm.