Az első, amit fontos leszögezni, hogy semmiképp ne V-TECH-nek írjuk, mert ugyebár az egy fiúzenekar neve, nem pedig a Honda változó szelepvezérlésű motorjainak megnevezése (VTEC, így helyes).
A Honda az 1980-as években mutatta be a VTEC-motorokat, működésüket remekül ábrázolja a fenti animáció. A vezérműtengelyen két különböző méretű bütyök mozgatja a szelepeket. Az egyik durván 5000-es fordulatig működik, ennél magasabb fordulatszámon pedig az olajnyomás növekedésével a vezérlés átvált a másikra. Utóbbi jobban kiemeli, tehát mélyebbre nyitja a szelepeket, és hosszabb ideig tartja nyitva őket.
Amíg a második, nagyobb bütyök át nem veszi a kicsi szerepét, a motor visszafogott, takarékos és az autózás unalomba torkollik. De amint az elektronika érzékeli, hogy piszkosul üvegeljük a gépet és az istennek sem váltjuk el 5000 alatt, a motor végre megkapja a megfelelő oxigénmennyiséget a második bütyök aktiválódásának hála (a fenti mozgóképen remekül látszik), a teljesítmény megnő, utasaink pedig boldogok, hogy mégsem egy fostalicskáért fizettünk ki ennyi pénzt.