A többször levezetett egyenlet szerint a Mikulás rénszarvasok húzta szánja teljességgel alkalmatlan arra a feladatra, amire a néphagyomány kényszeríti Szent Miklós kései celeb utódját.
A BMW-enk idén megesett a szíve az idős szociális munkáson, és kilenc rénerős szán helyett valami ütősebbet tolt be masszív ülepe alá.
A felvétel tanúsága szerint a Mikulás köszöni, remekül elboldogul a 431 lóerővel, és még arra is volt ideje, hogy karácsonyi fénydekorációval tuningolja az M4-est, bár kérdéses, hogy a villogók a helyükön maradnak-e, amint az autó 4,1 másodperc alatt katapultál 100 km/óra sebességre.
December hatodika egyébként kész ökológiai katasztrófa: a Ford angliai sajtósai három éve kiszámolták, hogy a világ összes gyermekének meglátogatásához szükséges, mintegy 200 millió kilométeres utazás során a kilenc rénszarvas 147 millió euró (44 milliárd Ft) értékű répát fogyaszt el, a folyamat szénegyenlege 215 ezer tonna széndioxid-kibocsátás. Ezért rajzoltak neki egy alternatív szánt, amelyet egyliteres Ecoboost motorjuk hajt, ekkora távon nagyjából tizedére csökkentve a költségeket.
Nem a Ford volt az egyetlen autógyártó, amelyet megihletett a téma. Az alábbi, szintén jó pár éves terveken az Auditól a Vauxhallig láthatsz hitelesnek szánt alternatívát a XXI. századi ajándékosztó járgányának
Persze ha a hitelességnél tartunk, a magunk részéről szívesebben látnánk Miki bácsit valami hozzá illőbb járműben. Mivel a messzi Északról érkezik, és hosszú hófehér szakálla alapján gyaníthatóan nem az X generáció tagja, mit szólnátok ehhez az 1955 és 1960 között gyártott Saab 93-hoz? Igaz, 750 köbcentis, kétütemű motorja aligha volt a károsanyag-kibocsátás bajnoka…