Az idei tél első igazi csapatása indult el az előző 24 órában. Szombat estétől a Dunántúlon, vasárnap hajnaltól a Dél-Alföldön is lesz aki elrúgja hátul hajtó gépének, a fronthajtásos autók pedig kézifékkel lesznek kénytelenek előidézni a farolást.
A motorok teljesítményét a légszűrő felé északról érkező nagyon hideg légtömeg és a Földközi-tenger térségében elhelyezkedő légtömeg keveredése, illetve az emiatt képződő mediterrán ciklon fokozza. Fontos megjegyezni, hogy az ilyen időjárási helyzetekben a gázadás mennyiségét, azaz a várható farolási szöget előrejelezni a legnehezebb feladat, a prognózis e részében meglehetősen nagy a bizonytalanság.
Kelet felől egyre nagyobb területre kiterjedően, keresztbe csúszó kocka-Ladákra számíthatunk. Természetes jelenség ebben az időszakban, velejárója a több kilométerről is hallhatóan recsegő kipufogóhang.
A délnyugati tájakon jelentős BMW-s csapatás alakulhat ki. Főleg a kihalt ipartelepek, bevásárlóközpontok parkolójába koncentrálódik a jelenség, de körforgalmak környékén az egész ország területén előfordulhat. A hathengeres benzinesek fogyasztása 14-22 liter körül alakul, megfelelően a sokéves átlagnak.
Hozzávetőlegesen a Győr-Szolnok-Debrecen sávtól délre előfordulhatnak öreg Volvo 700-as, 200-asok Ford Sierrák, amelyek szintén kilinccsel előre jelennek meg az utakon.
Éjszaka elsősorban a Dunántúl északi részén, a főváros környékén érezhető az összkerekes Subaru, Audi-ciklon hatása az utakon, a csapatás határa fokozatosan dél felé fog terjeszkedni.