A BMW aktuális álomautója már kapható hazánkban is, és nem kevesebb mit 40 775 000 magyar kreditet kérnek darabjáért. Nagy valószínűséggel az i8 ára lesz az oka annak, hogy az UFO-jelenségek hisztériáját fogja kiváltani, ha egy-egy példány feltűnik a hazai utakon.
Nincs 40 milliód a BMW szuperhibridjére? Ne bánkódj, tudunk tíz indokot, hogy könnyebb legyen elengedni az i8 iránti birtoklási vágyat. Már az autóról készült képek és videók is erős vonzalmat váltanak ki a legtöbb autóbuziból, de most, hogy megkaparintottuk a tesztpéldányt, néhány óra alatt durva függőség alakult ki bennünk. Kezdjük is el gyorsan az elvonókúrát, amíg rá nem csúszunk még jobban:
1.- Zöldben gondolkozol? Ez nem az aminek ígérték. A tanulmányban két villanymotor és egy háromhengeres dízel volt, amelyek együttesen 358 lóerős és 800 Nm nyomatékú hibridrendszert alkottak. Ez lett volna a takarékos, mélyzöld gondolkodásnak kedvező megoldás, de végül maradt a biztonsági játék a bajorok részéről, egy villanymotor elöl, és egy háromhengeres, turbós benzinmotor hátul és a benzinest kis fordulaton felpörgető villanymotor. Ráadásul a 2009-es Vision Efficient Dynamics tanulmány még ötven kilométeres hatótávot ígért, (amit pl. az Audi A3 e-tron tud is) a széria i8 végül csak 37-et megy el.
2.- Mágnesként vonzza a tekintetet. Nem lenne egy nyugodt pillanatod mert ezt az autót ma, holnap, húsz év múlva is körülzsongjak majd az emberek. A BMW-sek pedig szó szerint falkában követnek majd, hogy elölről, oldalról és hátulról is lőhessenek egy fotót. A csordában közlekedő turistákról nem is beszélve, akik úgy körbeveszik, hogy nem tudnál kiállni a parkolóból.
3.- Nem tudod megmutatni a motort. Már mindenki tudja, hogy szupersportkocsid van, aminek FELFELÉ NYÍLIK AZ AJTAJA! A kedvenc kocsmádban már mindenki azt meséli, hogy 40 milla, karbonból készült, brutálisan gyors és erős. A közönség pedig látni szeretné a szörny dobogó szívét. Helyette viszont legfeljebb az apró csomagtartót, vagy az orrában kikandikáló hűtőt tudod felmutatni. Bár az 1,5 literes háromhengeres blokkon nincs is mit nézni.
4.- Lehet vele szűk helyre parkolni, de nem érdemes. Ugyanis az ajtó kialakításának köszönhetően, ha túl közel állsz a falhoz vagy egy másik járműhöz, nem fogod tudni teljesen felnyitni az ajtót, a magas küszöbnek köszönhetően pedig a kis résen lehetetlen kipréselni magad.
5.- A normális méretű abroncs feláras, de egy sportautóhoz képest még az is soványka. A BMW i8 hivatalos sajtóanyagában 34 alkalommal szerepel a sportautó szó, ezért kétség sem merülhet fel, hogy ezt az autót milyen kategóriába szánja a bajor gyártó. Viszont ha valaki nem olvasta el ezt a 42 oldalas bemutatót, de látta az autót élőben, az könnyen kiszúrhatta az elöl 195/50, hátul 215/45 gumikat (500 ezerért kaphatsz 215/45 és 245/40 párosítást), amik ebben a kategóriában nevetségesnek tűnnek. Valahogy azonban meg kell közelíteni azt a 2,1 literes átlagfogyasztást, amit a gyártó meghatározott. (pl. Audi R8 abroncsméret: 235/35 elöl, 305/30 hátul)
6.- Hátul max. két gyerekülés. A hátsó ülésnek nevezett két valami mindenre alkalmas csak arra nem amire tervezték, bár két gyerekülés vagy a csomagok kétségtelenül elférnek hátul. Azért is érdemes ezt választani raktérnek a hétvégi bevásárlás után, mert a csomagtartóba bizony nem sok minden fér, maximum egy kisebb sporttáska.
7.- Nem farol, ellenben túrja az orrát. Egy BMW-től mindenki azt várja, hogy lehessen vele kilinccsel előre csapatni, főleg, ha ilyen horribilis összeget kérnek érte. Viszont a középmotoros, tökéletes, 50:50 arányú súlyelosztással tervezett, mind a négy kerékkel hajtó BMW i8 csak nagy szenvedés árán bírható rá a mutatványra. A virsligumi jót tesz a fogyasztásnak, de orrtúrós vele az autó, és egy orrtolós sportautó pont olyan, mint egy bombanő erogén zónák nélkül.
8. Leszabályoz. Milyen sportautó az, amelynek a végsebességét elektronika szabja meg, nem pedig az elemek? Bőven elég a 250, de ne vegye el a gázt helyettünk a számítógép.
9.- Meglett a 2,1 liter százon, kilométerenként 49 gramm CO2-vel, ami parádés. De a fogyasztáscsökkentési kompromisszumok miatt az autó nem megy el 50 kilométert tisztán elektromos üzemben. Ez azért kínos, mert Kína bizonyos metropoliszaiban csak a legalább 50 füstmentes kilométer megtételére képes autók mentesülnek a rendszámsorsolás alól. Nehezebb akkukkal vélhetően nem jött volna ki az előírt fogyasztás.
10.- Csupán nyolc helyen lehet gyorstölteni. Budapesten, Győrött, Tatán, Mosonmagyaróváron, Siófokon, Fonyódon, Keszthelyen és Balatonfüreden. Ezeken a helyeken bő 2 óra alatt csurig lehet vágni az akkumulátorokat, ha van megfelelő kábel a tarsolyban. De ha több száz kilométerre laksz ezektől a városoktól, akkor marad a sárga hosszabbító.
A kúrának ezzel vége, reméljük sikerült valamennyire enyhítenünk az i8 iránti birtoklási vágyat, de az a gond, hogy ennél sokkal több olyan indokunk van, ami csak gerjeszti a függőséget. Ezeket is hamarosan olvashatod, az ország legelső, minden részletre kiterjedő BMW i8 tesztjében, itt a Vezess.hu-n. Még videó is lesz benne! ;)