Az orosz Ural motorkerékpárok világszerte ismertek a kétkerekűekkel csak egy kicsit is közelebbi kapcsolatot ápolók körében, még az Amerikai Egyesült Államokban is, ahol kultusszá váltak az oldalkocsis modellek. Ami többek között annak is betudható, hogy az Ural az egyetlen orosz autó- vagyis motoripari vállalat, ami meg tudta vetni a lábát az államokban, és hivatalosan importálják az ex-szovjet motorokat.
Nemrég pedig találtunk néhány remek képet a közelmúltból, amin nyomon követhetjük a gyártás folyamatát, egyenesen az Urál hegységbeli Irbitből, szeretettel. A végén persze kiderül a Brad Prittel való kapcsolat is.
3.- A világ első URAL motorkerékpár típusa az M-72 nevet kapta és a tömeggyártás dokumentációjának elkészülte után 1941. év tavaszán megkezdődött a tömeggyártás.
1.- Az 1930-as években, a szovjet katonai vezetők elhatározták, hogy a német hadsereg BMW R-71 típusú oldalkocsis motorkerékpárját tekintik alapmodellnek a hadseregük felszereléséhez.

1.- Az 1930-as években, a szovjet katonai vezetők elhatározták, hogy a német hadsereg BMW R-71 típusú oldalkocsis motorkerékpárját tekintik alapmodellnek a hadseregük felszereléséhez.

2.- Svédországból öt darab BMW motorkerékpárt vásároltak. Szakembereik segítségével szétszedték és elemezték a motorkerékpárok összes darabját. Az alkatrészek kémiai összetételét, a felületek kidolgozását, a megmunkálás pontosságát. Az eredmények birtokában úgy döntöttek, hogy ezt fogják gyártani, az elektronika kivételével.

2.- Svédországból öt darab BMW motorkerékpárt vásároltak. Szakembereik segítségével szétszedték és elemezték a motorkerékpárok összes darabját. Az alkatrészek kémiai összetételét, a felületek kidolgozását, a megmunkálás pontosságát. Az eredmények birtokában úgy döntöttek, hogy ezt fogják gyártani, az elektronika kivételével.

3.- A világ első URAL motorkerékpár típusa az M-72 nevet kapta és a tömeggyártás dokumentációjának elkészülte után 1941. év tavaszán megkezdődött a tömeggyártás.

3.- A világ első URAL motorkerékpár típusa az M-72 nevet kapta és a tömeggyártás dokumentációjának elkészülte után 1941. év tavaszán megkezdődött a tömeggyártás.

4.- A moszkvai gyár háborús fenyegetettsége miatt 1941. novemberében, -30 fokos hidegben a motorgyárat a védett URAL hegységbe, Irbit városba helyezték át.

4.- A moszkvai gyár háborús fenyegetettsége miatt 1941. novemberében, -30 fokos hidegben a motorgyárat a védett URAL hegységbe, Irbit városba helyezték át.

5.- Irbitben egy sörfőzdébe került a motorkerékpár gyártósor, ahol két lánctalpas traktoron, és mindössze hat darab szerszámgépen kívül más eszköz nem állt rendelkezésre.

5.- Irbitben egy sörfőzdébe került a motorkerékpár gyártósor, ahol két lánctalpas traktoron, és mindössze hat darab szerszámgépen kívül más eszköz nem állt rendelkezésre.

6.-

6.-

7.-

7.-

9.-

9.-

10.-

10.-

11.-

11.-

12.-

12.-

13.-

13.-

14.- Az Ural hegységbeli Irbitben levő gyárcsarnokokban teljesen kézzel szerelik össze a motorkerékpárokat.

14.- Az Ural hegységbeli Irbitben levő gyárcsarnokokban teljesen kézzel szerelik össze a motorkerékpárokat.

15.-

15.-

16.-

16.-

17.-

17.-

18.-

18.-

19.-

19.-

20.-

20.-

22.-

22.-

23.-

23.-

24.-

24.-

25.-

25.-

26.-

26.-

27.-

27.-

28.-

28.-

29.-

29.-

30.-

30.-

31.-

31.-