Ritkán jön velünk szembe egy Lada fotója bármilyen mai hirdetésben, de ez is megtörténhet. A fotóra a Mobile.de kínálatát böngészve bukkantam a nyitóoldalon, amikor nekiálltam hétüléses és a regadó meg a füstölés miatt legalább Euro 2-es motorú S124-es kombit keresni (1985 és 1996 között gyártotta a Mercedes-Benz). Csomagtéri üléspados Mercik helyett azonban egy ladás reklámra akadtam, amivel a portál népszerűsíti 1,4 millió autós kínálatát.

Németországban is a Lada a menő? 1
Németországban is a Lada a menő? 7 A fotón békésen veret a tulaj. Talán Niván szocializálódott, mindenesetre ujjaival hanyagul érinti csak a kormányt, mintha megszokta volna, hogy a gödrökben rángatózó kerekek megrántják és a küllői eltörhetnék az ujját. Úgy fest, kíméli a gépet, hiszen a köztudottan vékony karimát kormányvédő fedi és a tempó még fele sincs annak a mámorító 154 km/órának, amit anno a csehszlovák Svet Motoru szaklapnál mértek a kollégák az 1600-as végsebességének.

Németországban is a Lada a menő? 8 Kérdés, hogy ez az autó egyáltalán Ezerhatos-e? A műszerfal alapján lehetne, de pont ilyen gazdagon felszerelt az 2103-as, klasszikusan szép Ezeröcsi és az 1500S műszerfala is. A képet alaposabban megnézve van néhány baja. Az egyik, hogy a vezető jobbra húzza a kormányt a nyílegyenes úton, ami nem ígér jót, még 70-nél sem. A másik a kormánykerék, ez ugyanis nem a népművészeti motívumokkal díszített, a műszerfalhoz illő kétküllős kormány, hanem a kései kocka Ladákból ismert volán.

A hirdetés kapcsán megkérdeztük a Mobile.de oldal üzemeltetőit, hogy a grafikusuk Lada-rajongó-e vagy egyszerűen csak kellett egy műszerfalkép, amely nem jól azonosíthatóan egy Golf vagy BMW belseje? Kíváncsian várjuk a válaszukat.