Amikor a BMW elkezdte az Art Car projektet, mindenki bolondnak nézte őket, és lám, milyen sikeres lett az évtizedeken átívelő program. A Škoda kevésbé előkelő márka, viszont szerves része a (kelet-)európai utcaképnek, ezért egy graffiti-művészt (igaz, abból az egyik legjobbat) kért fel a márka arra, hogy dekorálja ki a Fabiát.
A világ egyik meghatározó street artistjának tekintett, 31 éves, lisszaboni Armando Gomes több fázisban készítette el alkotását. Először felvitte a geometrikus formákat, aztán a felületeket eltérő színűre festette, a nemzetközi életmód-sajtó prominens képviselőinek segítségével.
– Biztos úr, ellopták a Fabiámat!
– Értem, uram. Milyen színű volt?
– Hát ilyen… ááá, hagyjuk!
A Fabia egyébként is színes karakter, a karosszéria 15 különböző árnyalatban rendelhető, de a kontrasztos színű tetővel, A-oszloppal, külső tükörházakkal és keréktárcsákkal együtt akár 125 különböző színkombináció is elképzelhető.
A Gomes-féle Art Fabia egyedi darab marad, ami igazán kár, méltó utódja lett volna a VW Polo Harlekinnek. A harmadik generációs VW Polóra épülő, limitált szériának minden karosszériaeleme más színű volt, ráadásul minden egyes legyártott példánynál más és más kombinációban kerültek össze a piros, sárga, zöld és kék foltok. Az 1995-ben bemutatott modellt eredetileg csak az új színek demonstrálására szánták, de a közönségsiker miatt gyártásba vették; végül a tervezett ezer helyett közel 4000 darab készült belőle.