Láttunk már néhány raplikát az elmúlt években, ami szemre durvábban hatott, mint a paprikaspray, a mai találatot azonban a középmezőnybe sorolnám, legalábbis külsőre. Belül viszont elég elnagyolt munkát végzet az 53 éves ezermester. Vagy az 5 évnyi ráfordított idő volt kevés, vagy az a 6,2 millió forintnak megfelelő font, amit felemésztett projekt, mindenesetre a végeredmény nem az igazi. Persze ezért nevezik másolatnak, nem igaz?
6 millióból Pagani Zondát? Semmi nem lehetetlen, de ez igen 1
6 millióból Pagani Zondát? Semmi nem lehetetlen, de ez igen 17
Ránézésre azonnal rájönnek az autózás világában kicsit is jártasok, hogy ez bizony egy Pagani Zonda utánzat, az viszont már rejtve marad, hogy a low budget szupersportautó alapja az 1990-es évjáratú Ford Granada.
6 millióból Pagani Zondát? Semmi nem lehetetlen, de ez igen 18
Az ötvenes éveit taposó Nick Truman agyába azután született meg a házilag készített Zonda ötlete, miután vásárolt egy ócska Jaguar-blokkot az interneten, és dohányzóasztalt készített belőle. Úgy érzete, ha ez ment, miért ne tudna barkácsolni egy autót is.
6 millióból Pagani Zondát? Semmi nem lehetetlen, de ez igen 19
Az alkatrészek nagy részét szinte aprópénzért vásárolta össze az internetről, ebből a két turbón át lélegző V8-as blokk volt a leghúzósabb tétel, 240 font (100 ezer forint). A Ford Granada Scorpio donorautó mindössze 100 fontjába került, átszámítva 40 ezer forintba. Truman állítása szerint az elektromos ablakemelő és a klíma beépítése jelentette a legnagyobb kihívást.
6 millióból Pagani Zondát? Semmi nem lehetetlen, de ez igen 20
Építője szerint a Ford Zonda teljesítménye valahol 500 lóerő környékén van, köszönhetően a két turbófeltöltőnek, ami ha azt nézzük, hogy az eredeti Pagani Zonda S 7.0 literes V12-es blokkja 550 lóerőt szabadít az utakra, egyáltalán nem rossz. Erre szokták azt mondani, hogy ronda és finom.
Az eredeti Zonda ára 1 millió font környékén mozog, azaz durván 280 millió forint.