Ha az ember részeg, ne üljön autóba! Főleg ne, ha egyébként is nagy az arca, az meg végképp nem segít, ha az illető egy 2,6 tonnás, 500 lóerős, összkerékhajtású szörnnyel jár.
Történetünk negatív hőse a múlt héten indult mámoros kocsikázásra a kínai Csüancsou városában egy Mercedes-Benz G 55 AMG volánja mögött. Első áldozata egy jobb sorsra érdemes Volkswagen Santana taxi volt. Ezt alighanem meg sem érezte, és lendületvesztés nélkül haladt tovább. Összetört egy Honda Civicet, majd azzal a lendülettel befordult egy egyirányú utcába – természetesen a menetiránnyal szemben.
Nincs veszélyesebb a részeg luxusterepjárósnál 1
Nincs veszélyesebb a részeg luxusterepjárósnál 13
Itt a korábbiaknál nagyobb gázt adhatott, mert nem egyesével törte össze a kocsikat: utolsó gurítására három bábút, azaz autót is leütött. Az ámokfutás egy Volkswagen Jetta motorháztetején ért véget.
Ha véget ért, véget ért: emberünk kiszállt, és gyalogosan elmenekült, hátrahagyva füstölgő luxusmonstrumát és a Volkswagenben egy súlyosan megsérült nőt.
A rendőrség nagy erőkkel keresi a férfit; az 1,2 milliós városban könnyebb dolguk lesz, mintha például a hússzor ekkora Sanghajban történt volna az eset.
További képek a galériában
Nincs veszélyesebb a részeg luxusterepjárósnál 14


A Mercedes G 55 AMG két szérián ívelt át: először 1998 és 2004 között forgalmazták, 382 lóerős, 5,5 literes V8-as motorral, majd 2006-től 2012-ig készült, ugyanennek a blokknak a kompresszoros kivitelével. Utóbbi verziót az évek során több teljesítményszinten gyártották. Már a 476 lóerős verzió is 5,5 másodperc alatt gyorsult 100 km/órára; a motor legerősebb kivitelében 507 lóerőre és 700 Nm-re volt képes. 

A típust 2012-ben váltotta a G 63 és G 65 AMG, előbbi 544, utóbbi 612 lóerővel. A mai napig ez a két típus kapható; a V8-as modell 5,4 , a V12-es 5,3 másodperc alatt éri el a százas tempót.