Látványos, kéttónusú fényezés, kétszemélyes utastér, 235/75 R15 méretű, ballonos homokgumik – íme a hamisítatlan mókajárgány, ahogy azt tizenöt-húsz éve az emberiség boldogabb fele elképzelte. A képeket látva hallani véled, ahogy mélyen bugyborékolva hörög az orrában a lassan forgó amcsi V8-as blokk, esetleg egy japán dízel veselkedik neki az akadályoknak…
Nos, erről szó sincs: ezt az autót ugyanis Oroszországban tervezték és gyártották még 1996-ban, ennek megfelelően a négy kerekét egy 1,7 literes, soros négyhengeres benzinmotor hajtja – bizony, a Cardi Next valójában egy totálisan átműtött Lada Niva.
Az alkotást az Oroszországban jó nevűnek számító Carli karosszériaműhely követte el. Persze a hajtásláncon kívül nem sok minden maradt a derék Nivából: acélcső térvázát kívül és belül egyaránt üvegszálas műanyag panelek borítják, ennek ellenére az AvtoVazzal kötött megállapodás értelmében az autó megőrizhette a donor Niva alvázszámát, ami a problémamentes forgalomba állítás garanciája volt. A szélvédő egyébként a Tavriától származik.
A Next kísértetiesen emlékeztet a Suzuki X-90-re, és mivel az egy évvel korábban látott napvilágot, mint az orosz csoda, akár ihletadónak is tekinthetjük, de még valószínűbb, hogy már formálódott a gondolat az alkotók fejében, amikor a végül csúfos véget ért Suzuki megadta nekik a végső lökést. Így született meg a nulla gyakorlati értékű, ám annál látványosabb autó (egyébként a látszat ellenére van csomagtartója; épp csak az utastér felől kell megközelíteni – ugyanitt tárolhatjuk a műanyag tetőpanelt).
Az 1100 kilós terepsportjáték utastere látványos és eredeti, itt csak a jellegzetes váltócsokorról jön rá az ember, hogy Niváról van szó.
A 15 ezer dollárosra becsült Cardi Next végül nem váltotta meg a világot, néhány darabnál többet nem gyártottak belőle, a projekt 1998-at sem érte meg…