Karácsony már rég elmúlt, de a 2004-es Citroën Xsara még mindig a használtautón figyel, az ár mondhatni fix, nem alku tárgya, itt kőkemény magyar kreditekre van szükség, vagy aranyra, semmiképp nem lehúzós nepperekre.
Állítólag nincs megélhetési kivándorlás hazánkban, de egyes források szerint magyarok százezrei dolgoznak külföldön, tavaly év végén még rekordot is döntött ez a szám. De ezt csak zárójelben, nézzük a dolgot autós szemmel.
Nemrég futottunk bele a következő hirdetésbe, ami ékes példája a magyar valóságnak: hitelre vásárolt autó, aztán robbant a svájci frank, a család külföldön talált munkát, kiköltöztek, az autó pedig itt maradt, és már jó ideje eladó. A helyzetet csak rontja, hogy a francia vas a szakadék szélén táncolt műszakilag már akkor is, mikor megvették.
„KARACSONYI AKCIO! Az autó megkímélt, átlagnál jobb állapotban van. Sajnos az utóbbi egy évben csak állt. Jelenleg 3 havonta indítjuk, mert hol én hol a párom tud hazajönni érte. Folyamatosan cserelve az alkatrészek, számlával igazolhatók benn a kocsiba, 3 éve új kuplung szett, jól megszívtuk, azzal kezdtük a hitelt. 2 hónapja új akkumulátor, 2 év garancia, új első tárcsák BREMBO és fékbetétek készlettel együtt. 
Egy magyar megélhetési kivándorló utolsó hagyatéka 1
Egy magyar megélhetési kivándorló utolsó hagyatéka 9
Mivel áll sajnos valami barom a jobbos tükröt letörte így kapott egy újat jobb oldalra. Belül nagyon szép nincs lelakva, kiülve, kiszakadva, kiégetve semmi hiba a kárpiton, szép állapotú az autó. Nagyon keveset eszik. A km óra nincs visszatekerve, mert 3 évig hitelt fizettünk rá tehát csórók vagyunk és ilyenre pláne nincs pénzünk, tényleg 176 ezer km van benne. 
Egy magyar megélhetési kivándorló utolsó hagyatéka 10
Vonóhorgos. Gumik cseréje ajánlott, de műszakiig kibírja. Valamint rengeteg sok minden ki lett rajta cserélve, mert az idén lett rá pénz és idő, de most már lett munkánk külföldön így nem tudjuk Angliába kivinni. Nincs értelme. Ezért eladó. Ja most jut eszembe tavaly kapott új első telókat kompletten és izzítógyertyát. Minimális esztétikai hibák vannak pl. első lökhárító csavarjai engednek, hátsóé is. Hátsóét már egyszer megcsináltattam azt mondták ilyenek a bolhák vagy mik. Hátsó híd cseréje is lassan ajánlott kezd terpeszteni, de nem recseg nem nyikorog semmi baja, csak kissé lejjebb van. 60 ezerért cserélik, erre már se időm, se pénzem. 

Egy magyar megélhetési kivándorló utolsó hagyatéka 11
Mivel utcán áll, valami barom mindig beletolat, ezek a minimális hibák láthatóak a lökhárítón. Eredeti fényezése van. Részletbe nem tudom odaadni mar 1x megjártam és csak átíratással. ARANYAT BESZÁMOLOK, VAGY KP. KÉREM KERESKEDŐK VISZONT NE HÍVJANAK, NEM ADOM EL 300 EZERÉRT, SE 400-ért.”
Hogy megér-e ennyit az autó? Számít ez most? Nem hinném, és ha milliárdok lennének a párnámba varra, még többet is fizetnék érte, ha ezzel segíthetnék. Remélem érezni az áthallást…