A tehetséges magyar tervező, X-Tomi ismét remek munkát végzett, ezúttal az új Audi R8-at vette kezelésbe virtuális rajztábláján. A „fapados” koncepció az Audi R8 Base Spec nevet viseli, és szerintem sokan örülnének neki, ha az 540 lóerős, V10-es fenevad kapna egy olcsóbb belépőszintet.
„Itt a második generációs Audi R8 szálkásított változata. Fényezetlen lökhárítók, küszöbtoldatok, tükörborítások, krómmentes ablakkeret, és hűtőrács, olcsó lemezkerekek, stb.” – X-Tomi
Míg korábban V8-as benzinmotorral is kapható volt, most csak V10-essel mutatkozott be bő egy hónapja a német sportkocsi, de mindjárt két teljesítményszinttel. Az R8 V10 motorja 540 lóerős, míg az R8 V10 plusban 610 lóerőt teljesít az 5,2 literes szívómotor. Utóbbival álló helyzetből 3,2 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra a kétüléses Audi, végsebessége pedig 330 kilométer/óra.
A középmotoros autó nyomatékát a hétfokozatú duplakuplungos sebességváltó és állandó összkerékhajtás továbbítja az útra. Az új quattro a pillanatnyi menethelyzethez igazítja a nyomatékelosztást, képes akár 100%-ot az első vagy a hátsó tengelyre irányítani.
Az új Audi R8 értékesítése előreláthatóan nyár végén indul, sőt az e-tronra is felvesznek rendeléseket.
Végül pedig a hasonló stílusban készített Ferrari 488 GTB