A Vector névre keresztelt sportkocsi, amit az amerikai izomautók és az európai szupersportok ellen küldtek volna harcba, talán a világ legnagyobb autóipari bukása volt, de mégis legendássá vált, részben a sok szerencsétlenkedésnek köszönhetően, ami a modell körül zajlott.
Mielőtt rátérnénk az autóra, egy valamit le kell szögezni: a marketingosztály mindent beleadott, hogy sikerre vigyék az autó. A korszakhoz megfelelő stílusban próbálták meg felkelteni a vásárlók figyelmét, amit ki is maxoltak, csak egyetlen probléma volt, méghozzá az, hogy az első modell, a Vector W2, igazából soha nem készült el, vagyis csak egyetlen példány, amit folyamatosan reszeltek.
A ’80-as évek autós plakátjaitól még ma is feláll a… 1
A ’80-as évek autós plakátjaitól még ma is feláll a… 47
Így még akkor is nehéz lett volna eladni, ha maga Pamela Anderson térdel anyaszült meztelenül az autó mellett, és a felnit nyalogatja.
Gerald Wiegert 1971-ben alapította a Vector vállalatot, Kaliforniában (USA). Álma az volt, hogy egyedülálló, villámgyors szupersportautót gyártson. Az egyediség sikerült, hiszen kevesebb mint 50 autó gurult ki a Vector-gyárból, és a gyorsasággal sem lett volna probléma, de az autó soha nem állt össze igazán.
A ’80-as évek autós plakátjaitól még ma is feláll a… 48
Az 1980-as Vector W2 tanulmány volt a gyártó első modellje, amit duplaturbós, 5,7-es V8-as motor mozgatott, 600 lóerővel és bő 800 Nm nyomatékkal. Teljesen soha nem készült el, mert Wiegert folyton hozzápiszkált, javított rajta és volt, hogy összetörte.
Az egyetlen létező W2-ben durván 160-180 ezer km van, és állítólag a mai napig teljesen működőképes. A sajtó neves képviselői egyébként imádták a különös sportautót, elsősorban formája és ereje miatt. A 330 km/h végsebességet azonban senki sem merte kipróbálni…
A ’80-as évek autós plakátjaitól még ma is feláll a… 49
A W2-t a Vector W8 követte 1989-ben, és 1993-ig összesen 17 db készült belőle. A W8 Chevy V8-as blokkot kapott, két turbófeltöltővel, így 625 lóerőre és több mint 850 Nm leadására volt képes. Sőt, volt rajta egy „boost” gomb is, mellyel néhány másodperc erejéig 700 lóerőre lehetett emelni a teljesítményt. 
A ’80-as évek autós plakátjaitól még ma is feláll a… 50
Kattints bármelyik képre és galéria nyílik, ahol nem csupán a Vector W2 vár, hanem még számos modell a nyolcvanas évek környékről, amiket hasonlóan darált be a marketinggépezet.
A ’80-as évek autós plakátjaitól még ma is feláll a… 51