Most időutazunk. Ha felnőtt fejjel kattintottál, engedd szabadon a benned élő kölyköt, ha pedig még kölyök vagy, akkor örülj a szerencsédnek, nem fog sokáig tartani. Ezekkel a videókkal az ablakon bekukucskálás érzését próbáljuk megfogni. Azt, amikor tenyérrel árnyékolva lestük meg a legdurvábbnak vélt gépek műszerfalát. Mennyi van beleírva? Kétszáz, kétszázötven? Vajon leforogja? És igen, elképzeltük. Mindannyian, lelki szemeink előtt láttuk a remegő mutatót, ahogy belekarcol az utolsó értékbe.
Ezek a gépek nem belekarcolnak, hanem röhögve lehagyják.
1. VOLVO S60 – Ha ez a videó nem kamu, akkor innen küldünk meleg baráti ölelést az építést végző brigádnak! Egy Volvo S60-ból Ferrarikat lepipáló szörnyet kreálni olyan küldetés, amiért csak rajongani lehet. Kár, hogy összesen egy videót leltünk fel a neten a 383 km/órás végsebességre képes svéd acélgolyóról. Ezen is csak a műszerfalat figyelhetjük, de amit ott látunk, az több mint meggyőző, 800+ lóerő, összkerékhajtás, és egy őrületbe tekert sebességmutató!
2. Mitsubishi Lancer EVO IX GTX55 – Lehet, hogy nem fogsz hinni a szemednek, pedig a videóban nincs trükk. Ez a Mitsubishi Lancer EVO IX GTX55 már a teszt kezdetén 1240 lóerőt teljesített, és a videó feltöltésének idején az 1890 lóerős határ elérése volt a cél.
3. Volkswagen Golf 2 4Motion 2.0L 16V Turbo – Bobáék birtokában vannak a boszorkányos tudásnak, hogyan lehet az öreg Golf bőre alá egy vérengző bestiát rejteni. A felvételen látható gép 1150 lóerővel marja maga alatt az aszfaltot, és tekeri ezzel szürreális módon a kilométerórát.
4. Toyota Supra – Kihagyhatatlan egy ilyen gyűjtésből. Supra, 1250 lóerővel, igazi japán ékkő.
5. Nissan GT-R – 1500 lóerővel Godzilla már 300 km/órával tép, amikor neked még az állad se esett le.
A trükk, az illúzió megfejtése egyszerű. Gyári, normál autókban megszokott számlapot látunk, és a kamaszkorból örökölt tapasztalatokra építő agyunk ehhez mérten lövi be a gyorsulást. Amit már ezerszer, milliószor figyeltünk gyerekként, utasként, majd a jogosítványt megszerezve a vezetőülésből. A 240-ig skálázott órán naná, hogy agydurrantó a jelenség, de ha megnézzük az egyik legkomolyabb, átépített Porschét ugyanebből a szemszögből, 400-ig, már más a helyzet.
A valós értéket mutatják a műszerek? Nem. Biztos csalnak, de az autóbuzéria sem laborban tenyésztett kór. Amíg egy ilyen, csak a műszerfalat, motorhangot tartalmazó videó láttán érzed a bizsergést, és hajlandó vagy szenvedélyesen vitázni róla, mi, mikor mennyit bír, lehetetlen, vagy sem, akkor minden a legnagyobb rendben, bármi is legyen a valódi adat.