A legendás Škoda 130 RS előtt tiszteleg Petr Novák dizájner ezzel az Audi R8-ból faragott Škodával. A legdurvább nem az, ahogy kinéz, hanem az, hogy ha lesz rá elég érdeklődő, akkor egy 30 darabos szériát készítenek belőle. Ez már döfi!
Audi R8-ból építettek Škodát, és piszkosul jól sikerült 1
Audi R8-ból építettek Škodát, és piszkosul jól sikerült 23
Novák régi álma volt, hogy a mai szupersportautók alapjaira építse meg a klasszikus Škodát, a 130 RS raliautót. Két évvel ezelőtt még csak rajzlapon létezett a projekt, de már akkor látni lehetett, hogy bizony a különleges autó alapja az Audi R8 lesz, akkor azonban még senki nem vette komolyan az ötletet. Kivéve Marek Hoffmannt, a Bentleyvel, a Volkswagennel és a Volvóval is kapcsolatban álló Metal Hoffmann beszállítócég vezetőjét, aki látott fantáziát a rajzokban.
Audi R8-ból építettek Škodát, és piszkosul jól sikerült 24
A karosszéria teljesen alumíniumból készült, az R8-as vázhoz egy ujjal sem nyúltak hozzá, az utasteret azonban leegyszerűsítették, amit nagyon jól tettek. Az erőforráshoz sem piszkáltak a készítők: maradt a 4,2 literes, 420 lóerős V8-as motor, de természetesen a V10-es változattal is elérhető lesz, ha megéri a sorozatgyártást a modell.
Audi R8-ból építettek Škodát, és piszkosul jól sikerült 25
Kattints a képre és galéria nyílik
Gyorsulást és végsebességet egyelőre nem közöltek, de nagyon valószínű, hogy a donorautó tulajdonságaival bír az épített Škoda. Ha elég megrendelés fut be rá, akkor harmincdarabos széria készül a sportautóból, és minden egyes darabot kézzel raknak össze. Most pedig szíveskedjenek megkapaszkodni: az alapárat 255 ezer euróra lőtték be. Igen, az átszámítva 76,6 millió forint.
Audi R8-ból építettek Škodát, és piszkosul jól sikerült 26
Na, hasonlít az eredeti 130 RS-re?

Audi R8-ból építettek Škodát, és piszkosul jól sikerült 27