Az 5,0 literes V8-as motorral hajtott vadonatúj Ford Mustang 4,8 másodperc alatt gyorsul 0-100 km/órás sebességre: ez minden idők leggyorsabb sorozatgyártású Ford-modellje az európai piacon. A 2,3 literes EcoBoost motorral szerelt kistestvérnek sem kell szégyenkeznie, ő 5,8 másodperc alatt tudja le a százas sprintet.
A vállalat azt is közzétette, hogy mióta az idei év elején a márkakereskedések elkezdték felvenni a megrendeléseket, több mint 2200 európai vásárló rendelt magának Ford Mustangot. 50 éves története során a Mustang most először kapható az európai piacokon. Az autót kétféle motor hajthatja: az egyik a Ford 5,0 literes V8-as blokkja 421 lóerővel és 530 Nm nyomatékkal, a másik pedig az alacsonyabb fogyasztású 2,3 literes EcoBoost erőforrás 317 lóerős teljesítménnyel és 432 Nm forgatónyomatékkal.
Az 5,0 literes V8-as, kézi váltóval szerelt modell álló helyből 4,8 másodperc alatt éri el a 100 km/órás sebességet, vagyis jobban gyorsul, mint bármelyik, Európában forgalmazott Ford a 2005-ben bemutatott, kis szériában gyártott Ford GT megjelenése óta.
A választható üzemmódok segítségével a vezető mindig pillanatnyi hangulatához és az adott útviszonyokhoz igazíthatja autója teljesítményét, a közutakon kívül pedig a versenypálya alkalmazásokkal javíthatja menetdinamikáját. Ez utóbbira jó példa a rajtautomatika, ami versenykörülmények közt lehető legjobb startot ígéri. A Mustang-pilótára kanyarodás közben 0,97 G értékű centrifugális erő hat.
És amire még mindig tökéletes egy Mustang:
Beépítették a 2015-ös Mustang GT menetstabilizáló rendszerébe az úgynevezett „Line Lock” funkciót (csak a GT változatban alapfelszereltség), melyet aktiválva az első kerek automatikusan blokkolnak, a hátsókat pedig addig forgathatjuk míg akkora füstöt nem vágunk, hogy ránk hívják a tűzoltókat. Igazán kényelmes megoldás ez a vagánykodásra, csak senkinek ne mondjuk el, hogy gombnyomásra történik.