Mindig is imádtam a VW T1 formáját, de a svéd származású Fred Bernhard karosszérialakatos mindent kihozott a hippi-ikonból, amit autóbuzi csak kívánhat.
Az eredeti, 1192 köbcentis motor helyére egy picivel komolyabb erőforrás került, a Porsche 993-as léghűtéses blokkja, ami két turbófeltöltőt kapott, így a végeredmény 530 lóerő és 757 Nm nyomaték lett.
Mindezt a 996 GT3 hatsebességes váltójával párosították, a kormánymű és fékrendszer szintén a 993-asból került át az 1962-es T1-be, a 285/30/18-as abroncsok pedig BBS versenyfelniken feszülnek.
A jórészt karbonból készült karosszériának köszönhetően a bivalyerős autó súlya mindössze 1500 kilogramm. Arra kérdése, hogy miért tartott hat évig elkészíteni a nem mindennapi kisbuszt, Bernhard csak ennyit válaszolt: „Maximalista vagyok, ez életem egyik legnagyobb kihívása, szerettem volna kihozni belőle mindent, amit csak lehet” – úgy érzem, ez sikerült.
A VW T1 Race Taxi a 34. GTI-találkozón debütált, a Wörti-tó mellett, Reifnitzben, pontosan ezen a héten.