1977, az év mikor az első Lada Niva kigurult az AutoVAZ oroszországi gyárából, és ennyi, többet nem érdemes hozzátenni a történethez. A mérnököknek sikerült elsőre hetest dobni, hiszen 38 éve gyakorlatilag változatlan formában gyártják a terepjárók ászát, ami ár-érték arányban talán a legjobb sártúró a piacon. De aki arra akar használni egy vérbeli 4×4-est, amire való, az nem is nagyon keres mást.
A modern formába öntött Land Roverek, vagy akár a G-osztály, esetleg a japán pick-upok, ezek mind jól elboldogulnak terepen, de pont amennyivel drágábbak, annyival jobban fogjuk sajnálni beküldeni őket a necces helyekre, nehogy véletlenül megkarcolja a fényezést egy ág, vagy szétüssön valamit a bakhát, ha belecsúszunk a traktornyomba. Pedig ezek simán benne vannak a történetben, és én még nem találkoztam olyan nivással, aki ezek miatt aggódott volna. Higgyétek el, jó néhányukkal voltam már terepen.
Mercedes G-osztály vs. Lada Niva
De a VAZ-2121 volánja mögött is emberek ülnek, akik néha megkívánják a mai autók modern vonalvezetését. Így járt az ukrán Niva-tulajdonos is, aki olyan optikai szettet pattintott fel az orosz technikára, hogy bármelyik mai kereskedés kirakatában megállná a helyét az urbanista Lada, mondjuk Lada Coupé néven.
Ilyen lenne, ha Isten Ladával járna 1
Ilyen lenne, ha Isten Ladával járna 13
Ha pedig még mindig nem érted, hogy Isten miért járna ezzel a Ladával, akkor „kérem kapcsolja ki”, vagy gondold át újra.
Ilyen lenne, ha Isten Ladával járna 14

Így vernek át már a neten autóvásárláskor!
Kattints a képre
Ilyen lenne, ha Isten Ladával járna 15