Az alulkormányzottság a járművek egyik jellegzetes ívmeneti viselkedése. Ilyen esetben az autó első kerekeinél nagyobb az oldalkúszási szög, mint a hátsóknál, vagyis az autó orra az ívről kifelé igyekszik. A vezető szemszögéből nézve ez azt jelenti, hogy az ív tartásához nagyobb kormányelfordításra van szükség, mint amekkora a kanyarodási sugár alapján elméletileg elegendő lenne.
Az alulkormányzott viselkedés viszonylag egyszerűen, gázelvétellel és a kormányszög csökkentésével korrigálható, viszont ezt könnyebb leírni, mint vészhelyzetben prezentálni. Egy átlagos sofőr sokkal jobban tudja kezelni, ha az autó hátulja tör ki, mint mikor az eleje, bár az utóbbit nehezebb előidézni hétköznapi körülmények között, feltéve ha nem hajtunk, mint egy bolond.
1. Mint mondjuk ez a bolond, aki azt hitte, hogy az M3-as BMW volánja mögött minden papsajt.
2. Audi RS4 versenypályán
3. Eddie Griffin az emberiség ellen követett el bűntettet, amikor falhoz vágott egy Ferrari Enzót.
4. Igen, nedves aszfalton hamarabb megúszik az autó orra.
5. Az olajfolt is sokat segít az alulkormányzottság előidézésében.
6. Tökéletes példa az alul- és túlkormányzottság bemutatására. Ezért mondom én, hogy az autó hátul hajt…
7. Mi kérünk elnézést! Ez a szenvedés annyira kellemetlen, hogy a mi fejünk ég a monitor előtt.
8. Bizony néha a drifter is orral csúszik le az ívről.
9. Ez fájdalmas lesz!
10. Végül pedig a hang, ami általában azt jelzi, hogy ha még egy hajszállal túltolod, akkor komoly bajban leszel.