Még tavaly év végén, az újraéledt autókiállításra szervezett az Infiniti és a Vezess.hu egy közös játékot, amelynek fődíja egy wellness-hétvége volt. A szállást és az autót is mi biztosítottunk. A nyertesek, Dr. Gurabi Gyula és családja egyéb elfoglaltsága miatt csak idén használta ki a lehetőséget.
Milyennek látták a kocsit? Elmondják ők:„A novemberi kiállítás főnyereményének hírére elsőre azt gondoltuk, hogy ez nem más, mint egy félreértés. Annál nagyobb volt az örömünk, amikor a megbeszélt péntek reggel megkaptuk a magával ragadó, gyönyörű, tengerkék Infiniti Q70S tesztautó kulcsát.
Az első, amit el kell mondanunk erről a mesés hétvégéről, hogy már tudjuk, mi az, hogy Infiniti-élmény. Sok-sok apróság és lényegesség, amit ez az autó megtestesít. Nehéz szavakba önteni azokat az érzéseket, amik már akkortól hatalmukba kerítettek bennünket, amikor a Q70S-t pár lépésről csodálhattuk. Első a forma, egyszerre elegáns és sportos – ami eltéveszthetetlenül Infiniti ezen a tengerkék, csapott-hátú luxuskupén a motorházat szegélyező első sárvédő elemek gyönyörű domború íve – vezetés közben egy sajátos keretet kölcsönöz az úti panorámának az utastérből nézve, ezzel megalapozza azt a bizonyos nagyon egyedi Infiniti-élményt.
Amit a család mindhárom tagja egyformán imádott, az elegáns és illatos fehér bőrbelső; a mérges-morgós hang; a repülés élményét szimuláló lágy suhanás és az, hogy minden járókelő utánunk fordult. Furcsa érzés volt látni a szálloda parkolójában a reggelizni készülődő férfi vendégek Infiniti körüli diszkrét vizsgálódásait a reggeli csendben?.
A család férfitagjai főleg a hangjáért, az ülésbe passzírozó gyorsulásért, az előkelő formatervezésért, a szellőztetett, párnás sportüléseiért és a 16 hangszórós BOSE hangrendszeréért szerettek a Q70S-be. Na és az erdei levegő tisztaságú illatosított levegőt áramoltató klímájáért.
Az ülések magassága, mélysége egyaránt testre szabható, az autó megjegyzi a beállításokat. Az Infiniti elektronikája még a német technikához szokott családfőt is meglepte: a GPS-navigátor sokféle nézete és a finomhangolású rádió. Anyát persze a biztonság érdekelte: a Gyerkőcre és a szülőkre a cirkáló üzemmódban a sávelhagyásra figyelmeztető fedélzeti rendszer, a háromféleképpen beállítható követési távolságot figyelő radar, az önfeszítő biztonsági öv, a hat légzsákos rendszer vigyázott.
A parkolás gyerekjáték az autó mérete ellenére. A japán óriást öt kamera segíti: majdhogynem mintha kívülről néznénk az autót a beálláskor és a tükreit is készségesen lehajtja a kedvünkért. A napfénytető a kabriózás élményét idézte, nem csoda, hogy a család el volt tőle ragadtatva. A vezetés élményét az automataváltó többféle üzemmódja (cruiser, sport, autópályai) és funkciója fokozta, a sport módban különösen tüzes kormányváltó és sport-kipufogó rendszer.
Minden hiába: ez a Q70S egy olyan japán csúcstechnikával szolgáló autó, ami Mercedes motorral és hajtáslánccal keseríti el az embert, amikor eszébe jut, hogy ez a kocsi nem az övé.
A leadás napján, hétfőn reggel bánatosan hallgattunk az Infinitiben, amikor eleget téve a Gyerkőc külön kívánságának, az Infinitivel mentünk az iskolába. Hadd lássák a haverok is, mit jelent az, hogy formavilág és apa búcsúzóul egy kövér gázfröccsel köszönt el az iskolakapuban integető Gyerkőctől. A gázfröccsre válaszul a motor öblös baritonban mordult fel és hangjára az otthon takarítgató nyugdíjasok dühösen rohantak az ablakokhoz és öklüket rázva, kikiabálva szidták a mély tengerkék áramvonalban elnyargaló sofőrt, aki szerintük csakis „egy megvadult bróker” lehetett??
Az utca hangos véleménynyilvánítása után a Gyerkőc megszeppenve lépett be az iskolába.
Az Infiniti-élményt nem csak az éli át, aki benne ül …”