Az autógyártás áldott pillanatai, amikor a vezetőség elengedi egy fejlesztőcsapat kezét. Srácok, csináljatok amit akartok. Így születhet olyan szörny, mint ez a BMW X5.

 
Egy BMW X5, amit csak őrült mérnökök készíthettek 1
Egy BMW X5, amit csak őrült mérnökök készíthettek 15
Még csak messzi álom volt a BMW X5M, sőt az egész SUV sikersztori gyerekcipőben járt, amikor a bajorok olyan gép megalkotása mellett döntöttek, ami lájkvihart kavar, és megosztás cunamit gerjeszt. Pedig 1999-ben még nem léteztek közösségi oldalak, nem volt Facebook, de a lenyűgöző hatás a nyomtatott sajtó lapjain, és a tévéműsorokon keresztül is átjött.
A BMW X5 LM V12 Komplett, tiltásig pörgetett őrület, egy olyan vérengző masztodon, amit látva ma ezerszer vetnének keresztet az emissziós normákat imádó brüsszeli aktatologatók.
Egy BMW X5, amit csak őrült mérnökök készíthettek 16
Az alapötlet pofonegyszerű. A fejlesztői gárda célja volt megmutatni az autó képességének maximumát, valódi határait. Ehhez adott volt a Le Mans győztes BMW V12 LMR 700 lóerős, 720 Nm leadására képes, hatliteres SZÍVÓ-benzines motorja, ezt kellett harmóniába hozni az X5 többi alkotóelemével.
Egy BMW X5, amit csak őrült mérnökök készíthettek 17
Ehhez természetesen komoly átalakítások során esett át az egyedi konstrukció, 3 centiméterrel csökkent a hasmagasság, a gyári ülések helyére négy valódi kagylóülés került, rengeteg alumíniummal körítve, hogy az autószalonok bámészkodóinak is jusson némi vizuális csemege.
Egy BMW X5, amit csak őrült mérnökök készíthettek 18
A 20 colos felnikre elöl 275/40, hátul 315/35-ös méretű abroncsok kerültek, de a karosszéria egyéb dimenziói nem változtak. 
Természetesen a Nürburgring rekord már az előző évezredben is fontos fegyverténynek számított, ezért addig űzték körbe a testes atlétát, amíg Hans-Joachim Stuck vaddisznó-szelídítő bement nyolc perc alá, és 7:50-es legjobb körideje elég volt ahhoz, hogy az autó rekorder! felirattal kerüljön a korabeli újságok címlapjára.