Vannak még alkotó emberek, akik szabadidejükben olyan álmokat üldöznek, amire az átlagember nem is gondol. Ilyen a fából készült autó is. Érdekes, hogy az ötlet szinte mindenhol felbukkan, kultúrától, társadalmi berendezkedéstől függetlenül.
Mert mindenhol akadnak olyan ezermesterek, akik értenek a famunkához, és nem csak mindennapi robotként indítják be a fűrészt, és a gyalugépet. A helyszín lehet az Egyesült Államok, Japán, vagy Magyarország, eltérő körítéssel, eltérő stílussal, a lényeg mégis ugyanaz, olyat létrehozni, aminek csodájára járnak az emberek.
Amerikai álom
A korrózió ismeretlen fogalom ebben a ligában, inkább a korhadástól, termeszektől kell tartani. Ezért is van bőven lakk Jerry Nickel Cadillac-jén, amit négy év szorgos hangyamunkájával készített el, 4183 megfelelő méretre vágott „alkatrészből”. Nem sajnálta a kraftot, két V8-as dohog a guruló gerendában, elől, hátul, csak stílusosan. Persze, hogy a dolog érdekesebb legyen az egyik az Eldorado, a másik a Deville modellből származik.
Távol-keleti őrület
Egy guruló kortárs művészeti alkotás, amiben minden ott van, amit Japánról képzelünk. Egy pihent elméjű bútorgyáros fejéből pattant ki az ötlet, ami amellett, hogy meglepő, rendkívül ügyes reklámfogás. Mert enélkül nem tudnánk, hogy a Maniwa nevű, 80 km/óra csúcssebességű gépet a Sada-Kenbi apró bútorgyártó vállalatnak köszönhetjük. A 9,9 millió forintos árért hazavihető kisautó három kerekű és három utas szállításra alkalmas. Az egész autó 95%-a teljesen fából készült, méghozzá kézzel gyártották.
Kínai zöld ötlet
Liu Fulong ötlete még a Teslánál is zöldebb: fából készítette el saját, működőképes villanyautóját. A szűken kétszemélyes jármű leginkább egy dodzsemre hasonlít, végsebessége 30 km/óra, az akkumulátor pedig 20 kilométernyi tisztán elektromos autózást biztosít. Az aranyos kisautó elkészítése 3 hónapot vett igénybe, és átszámítva 400 ezer forintot emésztett fel.
Kétarcú ukrán
Vaszilij Lazarenko 1,5 év alatt hozott össze egy olyan fából készült négykerekűt, ami viharként söpört végig az autós hírportálokon. Valószínűleg Harvey Dent volt rá nagy hatással, ugyanis simán lehetne kreálmánya a két-arc autója is mivel ez is félbe van vágva. Az egyik fele múltidéző, talán a 30as éveknek kéne eszünkbe jutni, a másik modern mindennapos faautó. Mindenhol írtak róla, egyrészt meghökkentő, kettévágott kupé-kabrió stílusa, másrészt eladási ára miatt. 100 000 dollárt kért érte az alkotó, de hogy valaki fizetett volna érte, arra mai napig nem derült fény.
Tiszaörsi fajármű-flotta
Puskás István rendszeres szereplője a nagy, nemzetközi hírügynökségek jelentéseinek. Szinte minden évben a tévéképernyőre kerül, valamilyen kizárólag fából épített, mégis benzint égető, keréken guruló alkotása nyomán. Készített már favázas csoppert, autót, idén pedig traktort, ekével.
Aktuális listánk szempontjából legérdekesebb a 2013-ban készült kocsi. Ezen a motor, a gumik, a szíjak és a csavarok kivételével minden alkatrész, még a kétsebességes váltó is fából készült. A faautót egy 126-os Polski Fiat motorja hajtja, maximális sebessége 15 km/óra.