Az angol magazinnál tudták, hogy ezzel az összehasonlítással darázsfészekbe nyúlnak. Fronthajtás az összkerék és a hátsókerék-hajtás ellen, három komoly rajongóbázissal rendelkező márkától érkező típussal. Bármi is lett volna az eredmény, az utórezgés, a vita garantált.
Erre viszont ők sem számítottak, a Honda Civic Type-R lenyomta a két német riválist. Hiába a hatalmas lóerőkülönbség, Steve Sutcliffe vezette mindhárom gépet, és ez a sorrend született.
1. Honda Civic Type-R – 46,5
2. BMW M3 – 46,7
3. Audi RS3 – 47
Rájátszottak? Talán. A pálya rövid, kanyargós mivolta kedvezett a 310 lóerős Hondának, ilyen körülmények között nem tudja erőfölényét érvényesíteni a hathengeres turbómotorral szerelt 430 lovas BMW M3, Az összkerekes Audi RS3 pedig végképp nem.
Ez a felvétel jól rávilágít az örök, kinek van gyorsabb, jobb autója kérdés értelmetlenségére. Annyi összetevőn múlik a kérdés, hogy erre lehetetlen egyértelmű választ adni. Ember és gép kettősén múlik a dolog, egy jó gumiválasztás, egy jól ismert, avagy az adott futóműnek, fokozatkiosztásnak, motorkarakterisztikának kedvező pálya, és borul a papírforma.
Igaz, a Honda Civic Type-R nem csak ebben a megkérdőjelezhető videóban bizonyított. 2014 tavaszán, szigorúan lemaszkolva körbezavarták a Nürburgring aszfaltcsíkján, és az eredménytől sokak szája tátva maradt, 7:50 lett a legjobb idő, ami rekord az első kerekes autók között, és ezzel olyan, sportautó-legendákat is maga mögé utasít, mint a Jaguar XKR-RS vagy az előző Ford GT.