Aki követi az autóipar híreit, annak nem meglepetés, hogy a Toyota volt a legsikeresebb gyártó az eladott autók tekintetében tavaly. 2014-ben 10,23 millió járművet értékesítettek világszerte, alig megelőzve a Volkswagen csoportot és a General Motorst.
De ez azt jelentené, hogy a Toyota a legnépszerűbb, a legvágyottabb?
Nem teljesen. Erre világít rá a topspeed.com által összeállított infografika térképe. A Google szokásosan kiadott, éves jelentés adatait használták fel az elkészítéshez, amely több érdekes meglepetéssel is szolgált. Az Egyesült Államokban és egész Észak-Amerikában ugyan uralkodó a Toyota, de ez csak az elmúlt hónapokban fordult ebbe az irányba. Nemrég még a Ford volt a legkeresettebb márka, nyomában a Jeep, Dodge párossal.
Az európai térkép viszont tökéletesen rámutat arra, hogy a vágyak és az aktuálisan hozott döntés mennyire nem fedi egymást, álmodozni mindenki szeret egy keresés erejéig, de amikor már ki kell adni a pénzt, a józanság kerül előtérbe (már ahol). Végül pedig jöjjön a legfontosabb információ. Aki a BMW-re tippelt, jól tette, itthon a magyar netezők a bajor márkára kerestek rá a legtöbb alkalommal.
Érdekes megfigyelni a Tesla felbukkanását a térképen, Norvégiában ez a márka keltette a legnagyobb érdeklődést, és nem nehéz észrevenni a németek fölényét, BMW, Volkswagen, Mercedes, márkajelek uralják Európát.
(topspeed.com)