Ahány utasvédelmi ellenőrző szervezet létezik, annyiféle norma szerint vizsgálják az autók balesetbiztonsági képességeit. A teljes átfedéses ütköztetés (ahol az autó orrszerkezete teljes szélességében veszi fel az ütés erejét) egyre ritkábban szerepel a palettán, hiszen rendkívül csekély annak az esélye, hogy a vezető meg sem próbálja félrerántani a kormányt (mely esetben az autó orrának fele, harmada, negyede ütközne csupán, amit viszont előszeretettel vizsgálnak is.)
Ezért aztán kissé sántít a Kia észak-amerikai részlegének az a PR-töréstesztje, amiben sűrített levegős szán helyett a gravitációra bízták a tesztalany gyorsítását: fogtak egy Kia Grand Carnival (más piacokon Sedona) buszlimuzint, egy daruról lelógatták, és 12,6 méter magasból elengedték.
Hogy miért pont innen? Mert így a becsapódás pillanatában pontosan 56 km/órával haladt az autó, ami viszont megfelel a szabványos ütköztetési sebességnek.
A következtetés egyértelmű: ha úgy tervezed, szerpentineken autózva elveszíted uralmad járműved felett, és lezuhansz a szakadékba, vagy drogkereskedők és/vagy rendőrök elől menekülve egy parkolóház negyedik emeletéről ugratnál ki autóddal, mindenképpen a Kia Grand Carnivalt (Sedona) válaszd, mert az már bizonyított. Hát így.