Így előjáróban csak annyit fűznék a dologhoz, hogy minden egyes kép csupán illusztrációként szolgál, és akinek nem inge ne vegye magára. Tudom közhelyes, de ebben az esetben nagyon igaz.

1.- Szárnyak és különböző légterelők

7 „tuning”, amitől tuti nem lesz gyorsabb a verdád 1
7 „tuning”, amitől tuti nem lesz gyorsabb a verdád 17
Alapvetően a hátsó szárnynak (és minden egyéb aerodinamikai elemnek) akkor van értelme, ha  olyan autód van, amit versenypályán is használsz, és szeretnél minél gyorsabban körbeérni. 
A megfelelő szögben beállított szárny feladata az, hogy a levegőt jó irányba terelve, leszorítóerőt képezzen az aszfalt és az autó között. Ez hétköznapi járgányok esetén, betartva a megengedett sebességet, nem sokat ér, maximum díszként funkcionál.

2.- Kipufogó, ami simán elnyeli a fejed, de minimum a karod belefér

7 „tuning”, amitől tuti nem lesz gyorsabb a verdád 18
Ahhoz, hogy az autód teljesítménye is változzon, nem elég ha felpattintasz egy bazinagy, ordító kályhacsövet, esetleg sportdobot. Ha eredményt akarsz, akkor egyedi rendszerre van szükséged, ami a hengerenkénti leömlőktől indul.

3.- Prémium üzemanyag

Hétköznapi autóknál ne várd, hogy rakétaként fognak megindulni, ha telenyomod a tankot vépóver részinggel, vagy egyéb táltosbenzinnel.
7 „tuning”, amitől tuti nem lesz gyorsabb a verdád 19
A szabványban előírtnál magasabb oktán- illetve cetánszámú és eltérően adalékolt prémium-üzemanyagok számos előnyt ígérnek. A jobb minőségű gázolaj és benzin tisztább és tökéletesebb égést, kevesebb lerakódást, hosszabb élettartamot, kisebb fogyasztást, finomabb működést és nagyobb teljesítményt nyújthat a forgalmazók szerint.
Ám egy 95-ös benzinre konstruált motor nem fogja átállítani a vezérlést és nem használja ki a kompresszióviszony növelésére a magasabb oktánszámtól javuló kopogástűrést. A jobb adalékokat viszont megérezheti a tulaj, és a tisztább égéstérben tényleg születhet kicsivel több lóerő. Azt mindenki eldöntheti, hogy a pár százalékos, időnként a mérési hibahatáron belüli különbség és az ígért többi előny megéri-e neki az árkülönbséget.

4.- Matricák

7 „tuning”, amitől tuti nem lesz gyorsabb a verdád 20
Az a bizonyos kívánságlista. Mert sajnos hazákban ha egy ilyen felsorolást látok egy olyan autón, ami már félig a méhtelepen van, akkor inkább röhögök, mint elhiszem, hogy milliós cuccok virítanak a karosszéria alatt.

5.- Izomtól dagadó karosszéria

7 „tuning”, amitől tuti nem lesz gyorsabb a verdád 21
Félreértés ne essék, nincs bajom az optikai tuninggal, de vannak, akik nagyon el vannak tévedve, és mikor felpattintanak néhány kövérebb elemet az autóra, és egy üvöltő kipufogót, máris üveghangon húzatják a 75-90 lovas paripákat a városban. Egyrészt értelmetlen, másrészt ne mások kárára vagánykodj, menj gyorsulási versenyre vagy pályanapra, ott mutasd meg magad.

6.- Az internet fillérekért kapható elektronikus „teljesítményfokozó”

Nézd meg ezt a videót, és ha azt hiszed, hogy az ebay-en 10 dollárért kapható „csiptuning” bármit is csinál azon kívül, hogy a LED változtatja a színét, akkor meg is érdemeld, hogy kifizesd azt a 3000 forintot.

7.- Erővonal

Igen, ez a Dodge Vipernek nagyon jól áll, de nagyjából itt véget is ér a lista, amin azok az autók szerepelnek, amiken tényleg jól mutat ez a motívum. Talán még a Ford Mustang ide tartozik. 
7 „tuning”, amitől tuti nem lesz gyorsabb a verdád 22
És természetesen ettől sem lesz gyorsabb az autód, és nem is néz ki jobban. Persze ez szubjektív.