Rekop György humoristát – aki mellesleg a TrollFoci facebook-oldal egyik adminja -, még augusztusban „alázta meg” egy Trabant az M0-áson, és erről videót is készített, amiért nem tudunk elég hálásak lenni.
Megaláztak
Posted by Rekop György on 2015. augusztus 28.
„Hát mi van ebbe fater?” – négyütemű, 1.1 literes VW Polo blokk Gyurikám, ami könnyedén hasít 120-130 km/órával. De ettől még szeretünk. Tudod, az úttörő segít ahol tud.
Ja, és a Toyotád motorvezérlő elektronikája hibát észlel (világít a kis sárga piktogram), a helyedben én megnézetném, mert addig nincs baj, amíg nincs baj.
De van itt még néhány infó, hátha jól jön egyszer, sosem lehet tudni. A Trabant, az 1100-es kivételével, mind kétütemű volt. Motorjuk léghűtéses (a P70 vízhűtéses), keverék-olajzású, kéthengeres-kétütemű forgótárcsás beömlésvezérléssel. A Trabant volt az első jármű az NDK-ból, ami a keleti közlekedés szimbólumává vált. Régebbi kiadású autós szakkönyvek még Törpeautónak nevezték, hiszen – egyes tévhitek szerint – eredetileg nem is kocsinak készült, hanem fedett motornak.
Trabant 600/601-et népautónak tervezték, és elérte a célját. Az olcsó, mára legendás, 26 lóerős, kétütemű motorral pöfögő keletnémet kisautó 2 774 821 példányban hagyta el a zwickaui gyárépületet.