A Ford B-csoportos raliautóját, az RS200-at az FIA homologizációs feltételeinek megfelelően fejlesztették ki, és gyártottak belőle egészen pontosan kétszáz darab utcai verziót 1984 és 1986 között. A sportautó annyira jól sikerült, hogy a világ legjobban gyorsuló autójaként bekerült a Guinness Rekordok Könyvébe is.
Na ennek az RS200-nak az egyik példánya kerül kalapács alá december 10-én, az RM Sotheby’ aukciósház árverésén. A ritka Fordban mindössze 1958 kilométer van, és becslések szerint 500 ezer dollár környékén fog elkelni (146 millió forint).
Az ajtókat, a szélvédőt és a hátsó lámpákat az akkori Sierra modellből ültették át. Az autóhoz kettős keresztlengőkaros felfüggesztést terveztek, kerekenként két darab rugóstaggal, aminek a célja a bitang tapadás biztosítása. Az 1,8 literes négyhengeres Ford Cosworth motor turbófeltöltővel 250 lóerőt teljesített, ahogy a képen látható utcai változat is. A versenyautók száz lóerővel többet tudtak, de voltak 400-450 lóerősek, sőt az R200 Evolution egy feljavított, 2137 köbcentis blokkot kapott, amely 500 és 800 lóerő közötti teljesítményre volt képes.
A 450 lóerős változatok 3,07 másodperc alatt gyorsultak nulláról száz km/órás sebességre, az EVO állítólag ezt 2 másodperc alatt tudta.
A B-csoport egyik legnagyobb tragédiája is ehhez az autóhoz köthető. Az 1986-os portugál futamon Joaquim Santos Ford RS200-asával egy szűkebb jobbos utáni bukkanón elvesztette uralmát az autó felett, és az emberek közé csapódott. Két gyermek és egy nő a helyszínen életét vesztette, többtucatnyian sérültek meg. Egy gyerek a kórházba szállítást követően halt meg.
Az alábbi videó csak erős idegzetűeknek ajánlott!
(Fotók: rmsothebys.com)