Chrisfix csatornáját nem véletlenül követi több mint 450 000 ember. Hasznos, érdekes infókat oszt meg az autószerelésről, jól érthető stílusban. Ebben a videójában a üzemanyagszűrők belterjes világát tárja fel fémfűrésszel. 
 Három szűrőt hasonlít össze, mindhárom különböző futásteljesítményű autókból származik. Egy Corvette még frissnek mondható 30 000 mérföldet futott alkatrésze mellett egy teherautó 130 000 (209 000 km) mérföldese a középpont, majd az igazi elhasznált, lestrapált darab jön 300 000 mérfölddel (kb 480 000 km) egy furgonból.
 

via GIPHY

Kezdésnek a legtöbbet futott darabot tárta fel, az átmosás során jól látszik mennyire szennyezett víz folyik keresztül a szűrőn.

 

via GIPHY

A szűrőt szétfűrészelve jól látszik a különbség az újhoz viszonyítva.

 

via GIPHY


De talán a legtanulságosabb próba az átfolyási teszt. A két szűrűbe ugyanabból az üzemanyagból töltött azonos mennyiséget. Míg az új alkatrészen könnyen, gyorsan jut át a folyadék, addig a régin nagy ellenállást kell leküzdenie, a szennyeződés pedig szemmel látható.


A gif kivonatokból kihagytuk a harmadik alanyt, aki kíváncsi, hogy a furgonból milyen állapotú szűrő került elő, az nézze meg a teljes videót. Röviden a tanulság annyi, hogy ne feledkezzünk el erről az alkatrészről sem, és az előírt csereintervallumot mindenképp tartsuk be (illetve tartassuk be a szervizzel).