Az őrült szó a címben a lehető legpozitívabb értelemben szerepel. Mert aki felszerel egy agyaggalamb-automatát a Porsche 911 Targa orrára, az bizony egy őrült zseni. Nem beszélve arról, aki belemegy a játékba, és eldurrantja a duplacsövű sörétest.
De ha már autós portál vagyunk, és személy szerint az egyik kedvenc autóm a Porsche 911 Targa, nem engedhetlek el némi modellismertetés nélkül.
A Targa tető ugyanúgy elválaszthatatlan a Porsche nevétől, mint a boxermotor. Olyannyira, hogy az általuk először 1966-ban alkalmazott megoldás nevét levédette a gyártó, noha maga az ötlet eredetileg a hatvanas évek Angliájában született.
A Targa kiemelhető „keménytetőt” (a legújabb modellnél merevített vászonból van) jelent, azaz az első és a hátsó szélvédő kerete közötti tetőszelvényt leszerelhető panel váltja ki. Utoljára húsz éve, a 964-es szériában (1989-1993) kínált igazi Targát a Porsche, de 2014-ben visszatér a legendás, múltidéző hangulatú modellvariáns, amit volt alkalmunk kipróbálni. Tesztünket az alábbi képre kattintva olvashatod:
A videó címében olvasható „Ridding Shotgun” sem véletlen ám. Az USA hőskorában, a 19. században a postakocsikon volt ugyebár a hajtó és mellette az ember, aki fegyverrel vigyázta a szállítmányt vagy az utasokat, és tudott lőni menet közben is. Ezért „riding shotgun”/”shotgun” a nálunk anyósülés néven ismert vezető melletti ülés az Egyesült Államokban.