Az amerikai hadsereg azt fontolgatja, hogy ismét szolgálatba állítja a Jeep Wranglert, az egykori Willys MB késői utódját. Feladata ugyanaz volna, mint egykor: könnyű, nem páncélozott lótifutiként gyorsan mozgósítható, könnyen szállítható, olcsón fenntartható közlekedési megoldást jelentene a csapatoknak.

A hír első olvasásra Sergio Marchionne zsenialitását tűnik dicsérni, hiszen az Iveco katonai ágazatával megtámogatva a Fiat Chrysler Automobiles ütőképes, több lábon álló hadiipari beszállítóvá válhatna. De nem, az ügyletnek semmi köze az FCA-hoz: az ajánlatot egy Hendrick Dynamics nevű cég tette a katonaságnak. A NASCAR-ban aktív Hendrick Motorsport oldalági leányvállalata alapos átalakítások nyomán hozta létre Commando névre keresztelt típusát.

Modulárisan variálhatók a szerelvények

Modulárisan variálhatók a szerelvények

Modulárisan variálhatók a szerelvények

Az autóban az USA piacán szokásos benzinmotor helyett az a 2,8 literes VM Motori dízel dolgozik, ami az Európában forgalmazott autókba is rendelhető, épp csak úgy áthangolva, hogy bármilyen gázolajjal, valamint repülőgép-üzemanyaggal is működjön. (Más kérdés, hogy ez a JP-8 általános katonai üzemanyag köztudomásúlag megöli a modern dízeleket, mert cetánszáma túl alacsony, ellenben túl sok ként tartalmaz (pontosabban egyik tényező sincsen szabályozva), ráadásul kenési tulajdonságai is elégtelenek.)

A Hendrick emellett egy sor szabványos rögzítési és felfogatási pontot alakított ki a kocsin, amelyekre gépfegyverektől kezdve aknaszedő fésűn át a kommunikációs berendezésekig bármi felszerelhető. A hadsereg pillanatnyilag tizennégy prototípust tesztel, két- és négyajtós, valamint teljesen egyedi pick-up felépítménnyel.