Míg itthon a legnépszerűbb tuningalapot az olcsó, idősödő japán autók képzik (például Honda Civic, Suzuki Swift, stb.), addig a világ túlsó végein valódi nehézbombázókból építenek egyedi vasakat. Amerikában az izomautók számítanak a hazafiak kedvenc „játékszerének”, az oroszoknál pedig szintén az országban készített járműveket tuningolják nagy szeretettel, többek között a Lada Nivát, minden idők egyik leghatékonyabb terepjáróját.
25 menő Lada, amitől megszédülsz 1
25 menő Lada, amitől megszédülsz 53
1977. április 5-én a gurult le a legelső VAZ-2121-es a gyártósorról, ami az azóta letelt közel 40 éve alatt sok változtatáson nem esett át, legalábbis gyárilag.
25 menő Lada, amitől megszédülsz 54
Az alapváltozat típusjelzése VAZ-2121, a kritikusok a Niváról azt tartják, hogy jó a terepjáró képessége, olcsón javítható, igénytelen, erős a fűtése és jó a rugózása, viszont a gyártási minősége gyenge és sokat fogyaszt. 
Ezt csak alátámasztani tudom, hiszen a családban van egy Niva, és pontosan ezekkel a jelzőkkel tudnám illetni. Az első generációs terepjárót 1977 és 1994 között gyártották 1,6 literes benzinmotorral, amely eleinte 72, majd 80 lóerős volt. 1994-ben a modell frissítésekor (VAZ-21213) a hátsó vízszintes lámpát függőlegesen helyezték el, így a csomagteret kényelmesebben lehetett pakolni, a motor űrtartalmát pedig 1,7 literesre növelték. 
25 menő Lada, amitől megszédülsz 55
Magyarországra 1982-83-ban hozták be először, 1990-2010 között (a felszámolásig) a Hungarolada volt az importőr, de 2016 elejétől újra lehet itthon Ladát vásárolni, hivatalos márkakereskedésekben, természetesen Nivát is.
25 menő Lada, amitől megszédülsz 56
A Niva volt a világ egyik első önhordó karosszériás terepjárója. 2002-ben a motort injektorosra, azaz közvetlen befecskendezésűre alakították, a nyugati piacokon a Peugeot 1,9-es szívó dízelmotorjával árusították, melynek típusjelzése VAZ-21215. 2010-ben ismét frissítették az autót, Lada 4×4 lett a hivatalos neve. 
Kívül két új első indexburát, és új tükörházakat kapott, belül pedig korszerűbb, digitális műszereket. Új fékrendszere és tengelykapcsolója, valamint puhább futóműve is lett.
25 menő Lada, amitől megszédülsz 57
25 menő Lada, amitől megszédülsz 58
25 menő Lada, amitől megszédülsz 59
25 menő Lada, amitől megszédülsz 60
25 menő Lada, amitől megszédülsz 61
25 menő Lada, amitől megszédülsz 62
25 menő Lada, amitől megszédülsz 63
Nincs vége: