A Mad Max óta tudjuk, hogy a V8 a pokolban is V8, hiszen egy négy részből álló filmeposzt építettek fel a nyolchengeres blokk tiszteletére. Akinek pedig egy csepp benzin is van a vérében, az mindig is akart egy V8-as benzinfalót, ami, ha odalépünk, megemeli az orrát, mint egy motorcsónak, és gurgulázva égeti el az utolsó csepp naftát is a Földön.
Mivel az üzemanyagok ára utoljára hét évvel ezelőtt volt ilyen alacsony, mikor kacérkodjunk nyolchengeres csatahajókkal, ha nem most? Ezen felbuzdulva szétnéztünk az egyik legnagyobb használtautós-portálon, hogy lássuk, milyen V8-as dögöket kapunk kétmillió forint alatt.
Mercedes E-osztály W210 E430
A 4,3 literes E-osztály 279 lóerős, nulláról 6,8 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára. A Mobilén bőven találtunk átszámítva 1 millió forint környékén, de ha jót akarsz a pénztárcádnak, és nem szeretnél felülni a szopórollerre, akkor szánj rá még 800-900 ezret.
Megbízhatóság: 7/10
Audi S8 4,2 quattro
A Mátrix óta akarok egy ilyet. Keskeny első lámpák, hosszú, lapos kasztni és diszkrét „S” a hűtőrácson, csak a miheztartás végett. A 4,2 literes V8-as 340 lóerőt szabadít a négy kerékre, és ha ezzel jelensz meg egy belvárosi szórakozóhely előtt, még most is összerezzen mindenki.
Megbízhatóság: 6/10
Lexus LS400 V8
Nem kimondottan Európának szánták, de találni néhány eladó példányt a második generációs LS400-ból, amit 1995 és 2000 között gyártottak. Hűvös elegancia, négyliteres V8, ami 254 lóerővel suhan. Leültetve és ezzel a felnivel elég prosztó, de így kéne igazán.
Megbízhatóság 10/10
BMW E39 540i
Az 540i a puszta matekkal meggyőz: 4,4 literes V8, 286 lóerő, 0-100-as sprint 6 másodperc és 250 km/órás végsebesség. 1996-tól 2004-ig gyártották, az amerikai piacra készült 291 lóerős változat is. És van belőle kézi váltós!
Megbízhatóság: 8/10
BMW E38 740i
Ha kicsi lenne az Ötös, akkor durván ugyanannyiért kapunk E38-at is, ugyanazzal a 4,4 literes motorral. De ha nem szeretnénk az összes pénzünket benzinre költeni, akkor ez a Hetes elérhető 3,0, 3,5 és 4,0 literes V8-as erőforrásokkal is, amik persze kevesebbet teljesítenek, de cserébe a fogyasztás is kicsit kedvezőbb. Árban nincs nagy különbség, plusz-mínusz néhány százezer forint.
Megbízhatóság: 8/10
Jaguar X308 XJR
Ez amolyan titkos befutó, teljesen véletlenül akadtam rá keresgélés közben. Nem is találtam csak egyetlen eladó példányt kétmillió alatt, ami azt sejteti, hogy ezt inkább érdemes drágábban megvenni, különben könnyedén ráfázunk. A négyliteres V8-as kompresszorral 363 lóerős, a lista legerősebb versenyzője, szóval itt a helye!
Megbízhatóság: 5/10
VW Passat W8
A négy sorban elrendezett hengereknek köszönhetően a motor igen kompakt. A V8-as motorok hengersoronként négy, egy sorban álló hengere nem fért volna el a motorházban, így a hengereket nem sorban egymás mögé, hanem egymáshoz képest kissé eltolva építették be. A hengerfej úgy néz ki, mintha két V4-es erőforrást építettek volna egybe. A képzeletbeli V4-es hengerei 15 fokos szöget zárnak be egymással, a két V4-es egység közötti szög 72 fok. Ennek köszönhetően a W8-as motor 420 milliméteres hosszával korának legkisebb nyolchengerese lett. A 3999 köbcentis motor hatezres fordulatnál adja le 275 lóerős legnagyobb teljesítményét, a 370 Nm-es nyomaték már 2750-nél jelentkezik.
Megbízhatóság: 7/10
Mercedes S55 AMG W220
Óriási szerencse kell hozzá, hogy ezt a 360 lóerős limuzint kifogjuk 6000 euró környékén, de érdemes türelmesnek lenni és keresgélni, nem utolsósorban alkudni, ha ilyet szeretnénk, mert amit az S55 AMG nyújt, azt csak nagyon kevés vetélytársa tudja. Nem hiába ez a legdrágább vas a listán.
Megbízhatóság: 6/10
Range Rover V8
A második generációs Range Roverekből létezik 4,0 és 4,6 literes V8-as. Áruk 3-4 ezer euró környékén mozog, szóval hazai közterhekkel és rendszámozással együtt is bőven belül a kétmillió forintos határon. A nagyobb hengerűrtartalmú 224 lóerős, és ezt bátran lehet terepjárónak nevezni, köszönőviszonyban sincs a mai SUV-kkal. Más kérdés, hogy reggel nem mindig fog beindulni
Megbízhatóság: 4/10
Jeep Grand Cherokee
A felsorolt autók közül ebben érint meg legjobban Amerika szele. Főleg a 235 lóerős 4,7 literes V8-asban. De tudok jobbat, van ez 5,2-es HEMI blokkal is, amihez már tényleg csak egy kóla és hamburger kell. Ezekhez az amcsi dögökhöz már 2000 euró környékén hozzá lehet jutni, és senki nem mossa le rólad a gengszter billogot.
Megbízhatóság: 8/10
Nálad melyik lenne a befutó?
Mercedes E-osztály W210
4% (251)
Audi S8 4,2 quattro
25% (1666)
Mercedes S55 AMG W220
11% (740)
Jeep Grand Cherokee
6% (395)
Esetleg van egyéb ötleted a listához? Ne tartsd vissza, szúrd be kommentbe! ;)