Az UAZ-452-est az Uljanovszki Autógyár 1965-ben hívta életre. Van ennek platós változata is, amit UAZ–452D néven forgalmaztak. A Magyar Honvédségnél is rendszeresítették, főleg híradó, tűzszerész, utász és orvosi alakulatoknál. Strapapírósága és jó terepjáró képessége miatt csak lassan kopik ki a magyar utakról, gyakran használják a civil életben, például az önkéntes tűzoltók, erdészek, vadászok, szőlészeti-mezőgazdasági munkások vagy éppenséggel horgászok. Motorja a Volga-menti Motorgyár által gyártott ZMZ–451 E típusú soros, négyhengeres benzinmotor, amely a GAZ–21 Volga személygépkocsiban használt erőforrás módosított változata.
- Lökettérfogat: 2445 cm³
- Legnagyobb teljesítmény: 70 LE (4000/min)
- Erőátvitel: 4+1 fokozatú, tolókerekes sebességváltó, a III. és a IV. fokozat szinkronizált, egytárcsás, száraz tengelykapcsoló, kétfokozatú, mechanikus osztómű, kapcsolható összkerékhajtással.
- Felépítés: U keresztmetszetű, sajtolt acélidomokból hegesztett létraváz, kétszemélyes vezetőtér. Elöl és hátul félelliptikus laprugók hidraulikus lengéscsillapítóval
- Méretek, tömeg: Hosszúság 4360 mm, szélesség 1940 mm, magasság 2090 mm, tengelytáv 2300 mm, hasmagasság 220 mm, saját tömeg 1720 kg, rakodótér 2730×1820×1320 mm, terepszög elöl 36°, hátul 30°, lejtőmászó képesség 30°, gázlóképesség 0,7 m, az üzemanyagtartály térfogata 56+30 liter
- Menetteljesítmények: Legnagyobb sebesség 90 km/óra, hatótávolság 570 km, átlagos tüzelőanyag-fogyasztás 14,5 l/100 km.