Nem beszélhetünk globális jelenségről, de az Egyesült Királyságban elvégzett felmérés szerint aggasztó, mennyire kevéssé értenek a közlekedők saját autójukhoz. Ráadásul a Daily Mail cikke nem egy mondvacsinált telefonos kérdéssorra hivatkozik. Az adatokat a legnagyobb közlekedési segítségnyújtást végző cégek (AA, RAC, Green Flag) szolgáltatták. 2015-ben 850 000 defekthez köthető esetben vonultak ki a helyszínre, ami egyben arra is utalhat, hogy egyre több gyártó mellőzi a teljes értékű pótkerék alkalmazását, és ennek hiányában sok esetben csak az assistance szolgáltatás igénybevétele az egyetlen megoldás. Árnyalja a képet, hogy a megkérdezett autósok 37 százaléka érezte úgy, hogy ha lenne rá lehetőség, akkor is inkább szakemberre bízná a cserét, mert nem érzi megát elég magabiztosnak a művelet biztonságos kivitelezéséhez. Ami ennél is furább, hogy 13 százalék a tankolásról is így vélekedik, és ezt a feladatot sem tudná elképzelni segítség nélkül. Egy másik, autószerelők között végzett felmérés szerint a napi munkavégzésből három órát vesznek el átlagban a legegyszerűbb, otthon is elvégezhető javítások, a kerékcserék, izzócserék, hűtő és ablakmosó folyadék utántöltések. Az itthoni helyzetről nincs hasonló statisztika. Vajon nálunk is ebbe az irányba terelődik az autós közlekedés? A legalapabb karbantartási műveletekhez is szakemberre van szükség?
Az autósok egyharmada nem tud kereket cserélni
Az Angliában készült tanulmány szerint sok autós már teljesen elidegenedett az általa használt technikától, egyharmaduk már a kerékcseréhez is szerelőt hív.
2016.03.13. vasárnap 13:13