Ezt a videót látva garantáltan ellenőrzöd majd az olajszinted. https://www.youtube.com/watch?v=3WLOccckJ5o Az olaj hiánya mellett az elhasznált kenőanyag is komoly gondot okozhat, ha elmarad vagy sokkal későbbre csúszik az olajcsere, az olaj fokozatosan elveszíti viszkozitását (kenőképességét), ami fatális következményekkel járhat. Annak érdemes az előírt intervallumokat nem túl lépve és évente mindenképpen olajat cserélni, aki ritkábban és rövid utakra használja a kocsiját. Aki hetente többszáz kilométert hajt a mindig üzemmeleg motorral, az kevésbé használja el a kenőanyagot, mint aki naponta négyszer indítja be hidegen és rövid utakat tesz meg csupán a munkába, a boltba. Nem csupán arról van szó, hogy a finomfuratok, pl. a vezérműtengely kis átmérőjű olajjáratai eltömődnek! Hiába van a főtengelycsapágyaknak, hajtókarcsapágyaknak nagyobb olajfurata, itt az igénybevétel is sokkal nagyobb, mint a vezérműtengelyeké, tehát az időben le nem cserélt, gyenge viszkozitású motorolajtól várhatóan ezek az alkatrészek károsodnak legelőször. Különösen figyelni kell az olaj minőségére és mennyiségére a turbós motoroknál, mert a kenési problémák gyorsan megölik a feltöltőt is, amelynek felújítása vagy cseréje 100-350 ezer forintos tétel.